تلفن همراه

گوشی

November 21, 2016
9:40 دوشنبه، 1ام آذرماه 1395
کد خبر: 81235

آیا گوگل HTC را میخرد؟

شرکت HTC در چند سال گذشته اصلا شرایط مالی خوبی نداشته و در حالی که در سه ماهه‌ی مالی گذشته کمی اوضاع بهتری را پشت‌سر گذاشت؛ همچنان با ضررهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. حتی این شرکت در سال‌های گذشته زیر سایه‌ی سامسونگ، اپل و حتی شرکت‌های چینی شیائومی و هواوی قرار گرفت و سهم بازار را از دست داد. پس این موضوع که HTC  قصد داشته باشد صنعت موبایل را رها کند، اصلا جای تعجب ندارد.
 
براساس جدیدترین شایعات منتشر شده، شرکت HTC روی موضوع ترک بازار موبایل فکر می‌کند و قصد دارد بخش موبایل خودش را بفروشد. البته هنوز مشخص نشده که چه شرکت‌هایی قصد دارند بخش موبایل HTC را بخرند. در برخی شایعات گفته شده که احتمال دارد گوگل خریدار احتمالی باشد. حتما می‌دانید که HTC گوشی‌های پیکسل را برای گوگل ساخته بود و حتی شایعات گفته‌اند که مدل‌‌های بعدی پیکسل را هم HTC می‌سازد.
 
اگر این اتفاق رخ بدهد، باید با HTC خداحافظی کنیم. در واقع HTC با آن چیزی که به یاد داشتیم، فعالیت نمی‌کند و به احتمال زیاد تمرکز خودش را در حوزه‌ی واقعیت مجازی می‌گذارد. این شرکت مدتی پیش هدست واقعیت مجازی HTC Vive را با همکاری شرکت بازی‌سازی Valve ساخته بود.
 
البته این اولین بار نیست که شایعه‌ی فروش بخش موبایل HTC به گوش می‌رسد، قبلا هم چنین شایعاتی منتشر شده بودند؛ اما هیچ کدام آن‌ها به حقیقت تبدیل نشدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.