سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 26, 2016
17:38 شنبه، 6ام آذرماه 1395
کد خبر: 81337

سامسونگ کسب و کار حوزه کامپیوترش را به لنوو می‌فروشد

شرکت سامسونگ در ماه‌های گذشته درگیر نوعی بازسازی ساختار شرکت خود شده است. این شرکت قصد دارد تمرکز خود را بر کسب و کار اصلی‌اش افزایش دهد و قید هر نوع سرما‌یه‌گذاری‌ بی‌فایده و نه‌چندان سودآور را بزند.
 
تصمیم سامسونگ برای فروش کسب و کار حوزه پرینت به شرکت HP با قیمتی معادل با ۱ میلیارد دلار نشان می‌دهد که سامسونگ در کاهش اندازه شرکت خود جدی است.
 
حال یک گزارش جدید از منابع خبری در کره‌جنوبی ادعا کرده که سامسونگ قصد دارد کسب و کار کامپیوترش را بفروشد و یکی از گزینه‌هایی که احتمالا خریدار این حوزه خواهد بود شرکت چینی لنوو است.
 
سامسونگ به ندرت ارقامی مربوط به درآمد بخش کامپیوترهای شخصی‌اش را منتشر می‌کند بنابراین حدس زدن میزان ارزش فعلی این بخش هم آسان نیست. اما در حال حاضر حدس زده می‌شود که اگر دو شرکت به توافق برسند معامله‌ای با ارزش بیش از ۸۵۰ میلیون‌دلار شکل خواهد گرفت. البته در گزارش‌های جدید به این موضوع هم اشاره شده که ما‌ه‌ها است درباره این معامله مذاکره شده اما در حال حاضر نتایج چندان قابل توجهی حاصل نشده است.
 
شرکت لنوو بزرگترین عرضه‌کننده کامپیوترهای شخصی در جهان است و در شرایط فعلی قدرت کافی برای خرید کسب و کار سامسونگ را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.