بازی

فناوری اطلاعات

November 30, 2016
10:06 چهارشنبه، 10ام آذرماه 1395
کد خبر: 81388

فرصت خودنمایی برای بازی‌سازان در الکامپ

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حضور بازی‌سازها در الکامپ تحت عنوان الکام‌گیمز و حمایت از آنها با تقبل هزینه‌های مربوط به غرفه‌ها، این شرکت‌ها را دارای بازی‌هایی دانست که در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر واقع شده‌ یا از پتانسیل‌های خوبی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردارند.
 
محمدحسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از شرکت‌های بازی‌ساز برای حضور در نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: بنیاد با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در قالب ایجاد یک برند اختصاصی مرتبط با بازی‌سازی در دل نمایشگاه الکامپ تحت عنوان الکام‌گیمز، فرصت حضور بازی‌سازان در بزرگترین نمایشگاه حوزه فناوری در کشور را با حداقل هزینه فراهم کرده است.
 
وی در ادامه در مورد نحوه این حمایت توضیح داد: بدین ترتیب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۷۰ درصد هزینه‌های مرتبط با فضای غرفه را برای شرکت‌هایی که از تاسیس آنها کمتر از ۳ سال می‌گذرد، متقبل می‌شود و برای شرکت‌های بالای ۳ سال  نیز، ۵۰ درصد هزینه‌های فضا را تقبل می‌کند.
 
رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر وجود برنامه‌ بلندمدت برای حمایت از بازی‌سازان گفت: در این مورد برنامه‌های مختلفی خصوصا در حوزه زیرساخت‌ها در حال انجام است و در این میان می‌توان به بحث راه‌اندازی آزمایشگاه تست بازی، سامانه آموزش آنلاین، سامانه مشاغل بازی ایران، شبکه دانش و… اشاره کرد. همچنین به این موارد می‌توان برنامه‌های بنیاد در جهت ایجاد قطب‌های بازی‌سازی در کشور، وام به شرکت‌های عضو کارگروه بازی‌های رایانه‌ای و آموزش نیروهای بازی‌ساز را اضافه کرد.
 
کریمی با اشاره به حمایت از صادرات بازی‌ها ادامه داد: همچنین در حوزه تامین مالی علاوه بر تسهیل در دریافت وام از نهادهای دیگر، برای پروژه‌های باکیفیتی که دارای قابلیت صادرات هستند، بنیاد برنامه حمایت از بازی‌های صادرات محور را در دست انجام دارد تا به صورت سالانه در هر سال، سه بازی که از قابلیت صادرات برخوردار هستند مورد حمایت مستقیم واقع شوند.
 
وی شرکت‌های بازی‌سازی که برای حضور در الکام‌گیمز درخواست دادند را مولد بازی‌های موفق دانست و گفت: بسیاری از شرکت‌های بازی‌ساز متقاضی، سابقه تولید عناوین بازی‌های موفق مختلفی را داشته‌اند، بازی‌هایی که بسیاری از آنها در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر واقع شده‌اند یا از پتانسیل‌های خوبی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردار هستند و البته بسیاری از بازی‌ها نیز در حال حاضر در بازارهای مختلف بسیار موفق بوده‌اند.
 
رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تعداد شرکت‌های بازی‌ساز درخواست‌دهنده برای حضور در الکامپ و نحوه انتخاب آنها توضیح داد: بازی‌سازها شامل ۲۱ شرکت و ۲ گروه برای حضور در نمایشگاه الکام‌گیمز ثبت‌نام کردند که با احراز فعالیت همه آنها در حوزه بازی، امکان حضور در نمایشگاه برای آنها فراهم شد. البته با توجه به محدودیت‌های زمانی که با آن مواجه بودیم، خوشبختانه استقبال از این طرح در میان بازی‌سازان مناسب بوده است.
 
کریمی در پاسخ به میزان فضای اختصاص‌یافته به هر شرکت بازی‌ساز بیان کرد: این متراژ بسته به نیاز درخواستی شرکت‌ها در مرحله پیش‌ثبت‌نام متفاوت بوده است. البته از آنجا که مجموع فضای درخواستی شرکت‌ها بیش از ۳۰۰ متر فضایی بود که برای موضوع الکام‌گیمز در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته شده است، مجبور شدیم به نسبت این فضا را برای همه شرکت‌ها کاهش دهیم که امیدواریم در سال‌های آینده این فضا بیشتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.