تلفن همراه

گوشی

January 4, 2017
6:25 چهارشنبه، 15ام دیماه 1395
کد خبر: 81876

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی: نمی‌دانم چرا مردم آیفون می‌خرند؟!

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی با اشاره به شرایط بازار آیفون در ایران، گفت: در چنین شرایطی واقعا نمی‌دانم چرا مردم به جای برندهای مختلف از آیفون استفاده می‌کنند.
 
افشار فروتن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مجموعه صحبت‌هایی که درباره شرایط آیفون در ایران مطرح است، بر این باورم که بهتر آن است که به جای این برند از نمونه‌های خوب برندهای دیگر که در موارد متعدد همین کارایی را هم دارند استفاده شود.
 
وی ادامه داد: البته اینکه گاهی به عنوان مثال از سوی برخی نمایندگان مجلس گفته می‌شود که جلوی واردات برند آمریکایی گرفته شود، موضوعی است که شاید جای تامل داشته باشد، زیرا به هر حال این برند در ایران مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد و لازم است به نظر کاربران نیز احترام گذاشته شود.
 
رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی افزود: اکنون با وجود شرایط و مسائل مختلفی که در بازار آیفون وجود داشته و تقلب‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، از سوی دیگر مسائلی همچون واردات غیرقانونی، نداشتن نمایندگی مجاز و مسائلی از این دست جای سوال دارد که چرا همچنان کاربران ایرانی در موارد متعدد علاقه‌مند به استفاده از این گوشی‌ها هستند.
 
فروتن عنوان کرد: لازم است علاوه بر شرکت‌هایی که برای انجام واردات قانونی در این حوزه مجوز گرفته‌اند، یک عزم کلی از سوی تمام جامعه ایجاد شود تا با استقبال کمتر از این برند شرایط برای فعالیت افراد سودجو فراهم نباشد، اما اکنون با توجه به استقبالی که از این برند شده و همچنین مجموع شرایطی که در حوزه واردات و عرضه وجود دارد، عده‌ای به فرصت‌طلبی و سودجویی پرداخته و بازار را برای مشتریان اپل نامعتبر ساخته‌اند.
 
وی ادامه داد: به عنوان یک فعال بازار موبایل توصیه من آن است که خریداران گوشی به جای استفاده از برندی که در کشور خدمات پس از فروش نداشته و واردات آن هم در موارد متعدد به صورت غیرقانونی صورت می‌گیرد، به سراغ برندهایی بروند که قانونی عرضه شده و خدمات رسمی پس از فروش ارائه می‌کنند.
 
رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی همچنین عنوان کرد: اکنون در موارد متعدد شاهدیم که نمونه‌های استوک آیفون از همان مبدا با تعویض قطعات و قاب وارد ایران می‌شوند. از سوی دیگر در داخل کشور نیز هیچ خدمات پس از فروشی ارائه نشده و در نهایت تضمینی برای مصرف‌کننده نهایی وجود ندارد.
 
فروتن در ادامه در پاسخ به این سوال که با مجموع این شرایط آیا این اقدام درستی است که از سوی مراجع قانونی جلوی واردات گوشی اپل گرفته شود؟ گفت: چنین موضوعی به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست، چرا که همان‌طور که گفته شد همچنان عده‌ای اصرار به استفاده از گوشی اپل دارند و حتی اگر بخواهیم واردات این برند را هم ممنوع کنیم، از طریق کشورهای دیگر کالای مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. بر همین اساس شاید چنین برخوردهای سلبی نتیجه چندان مناسبی به دنبال نداشته باشد.
 
وی افزود: البته می‌توان در این حوزه به آگاه‌سازی مردم پرداخته و با ارائه اطلاعات مناسب به آنها، خریداران بازار را قانع کرد که می‌توان خریدهایی با شرایط بهتر نیز تجربه کرد که حداقل واردات آنها به صورت رسمی بوده و خدمات پس از فروش هم داشته باشند.
 
رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی در ارتباط با شرکت‌هایی که مجوز واردات قانونی آیفون را گرفته‌اند و اینکه آیا از طریق آنها بحث ارائه خدمات پس از فروش به خوبی رعایت می‌شود، گفت: هنوز از سوی این شرکت‌ها بازتاب محسوسی در بازار مشخص نیست، اما به هر صورت باید توجه داشت که این شرکت‌ها تنها مجوز واردات قانونی آیفون را داشته و نماینده رسمی این برند در ایران محسوب نمی‌شوند. البته آنها تعهد داده‌اند که خدمات پس از فروش را هم انجام دهند، اما با توجه به مدت کوتاهی که از عمر این شرکت‌ها می‌گذرد هنوز نمی‌توان در این زمینه با قطعیت نظر داد.
 
وی همچنین اظهار کرد: اکنون بخش عمده بازار اپل در دست فعالان غیرقانونی است و حتی شاید برای شرکت‌ها نیز امکان رقابت وجود ندارد. در مجموع در چنین شرایطی به نظر می‌رسد حتی این شرکت‌ها هم نتوانند عملکرد موفقی داشته باشند. بر این اساس شاید آگاه‌سازی مصرف‌کننده نهایی نسبت به مجموعه شرایطی که برند اپل در ایران دارد اقدامی اساسی‌تر به شمار رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.