سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2017
6:26 یکشنبه، 26ام دیماه 1395
کد خبر: 81969

دیگر نگران افتادن گوشی هایتان در آب نباشید

تجربه افتادن گوشی در آب و آسیب دیدن آن، برای بسیاری از افراد رخ داده و همین مساله موجب اختراع ابزار جدیدی موسوم به ریداکس شده تا این گوشی ها را به حالت عادی بازگرداند.
ریداکس توسط موسس شرکتی به همین نام و مغز متفکر آن یعنی Reuben Zielinksi ابداع شده است.
 
 
ایده اختراع این ابزار وقتی به ذهن Reuben Zielinksi رسید که گوشی همسر یکی از دوستان وی در جیب لباس هایش جا ماند و به علت شستشوی لباس در ماشین لباسشویی به شدت آسیب دید.
 
زمانی که وی گوشی خیس شده و کاملا از کار افتاده اش را به فروشگاه عرضه کننده این محصول برد آنها به وی گفتند که نمی توانند در این زمینه کاری بکنند. اما Zielinksi که خود یک مهندس است یک دستگاه گرم کننده خاص طراحی کرد که می تواند رطوبت و گرد و خاک را از طریق کاهش فشار هوا در درون محفظه از داخل گوشی حذف کند.
 
دستگاه یاد شده به علت این که گرما را در شرایط خلا ایجاد می کند می تواند گوشی را تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد گرما دهد، بدون اینکه این امر موجب ذوب شدن گوشی یاد شده شود.
 
نمونه اولیه این دستگاه یک جعبه حدودا ۳۰ کیلوگرمی است که با قراردادن گوشی در آن می توان گرمای لازم برای از بین بردن رطوبت را ایجاد کرد و گوشی را به حالت اولیه بازگرداند و مجددا از آن استفاده کرد. دستگاه یاد شده که در حال طی کردن مراحل تجاری سازی است و می تواند به مدت سه سال مورد استفاده قرار بگیرد.
 
دستگاه یاد شده را می توان با استفاده از خدمات وای – فای به سرورهای کلود متصل کرده و اطلاعات مربوط به خشک کردن مدل های مختلف گوشی را به این رایانه ها منتقل کرد تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی کیفیت خشک کردن گوشی و شیوه انجام این کار بهتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.