تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 17, 2017
7:12 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82025

آخرین آمار نصب نسخه‌های اندروید

آخرین آمار جدول توزیع اندروید نشان می‌دهد که نسخه Froyo اندروید که می ۲۰۱۰ توسط گوگل منتشر شد، در لیست وجود ندارد.
 
داده‌های مربوط به جدول توزیع اندروید طبق آمار گوشی‌هایی است که در هفت روز منتهی به ۹ ژانویه از فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی بازدید کرده‌اند. این اولین بار است که خبری از Froyo  در جدول توزیع اندروید نیست که نشان‌ می‌دهد این نسخه از سیستم عامل اندروید از گوشی‌ها خداحافظی کرده است.
 
بر اساس اطلاعات به‌ اشتراک گذاشت‌شده، نسخه Froyo اندروید که شامل اندروید ۲.۲ و ۲.۲.۳ است، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، نسخه Froyo هنوز هم در فهرست بود، اما تنها روی یک درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شد.
 
نمودار توزیع اندروید
 
تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها مانند گوگل پیکسل و پیکسل XL اندروید ۷.۱ نوقا را در اختیار دارند. اندروید ۷.۰ نوقا که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود و هنوز هم راه خود را به بسیاری از دستگاه‌ها باز می‌کند، در حال حاضر تنها روی ۰.۵ درصد از گوشی‌های فعال وجود دارد. از سوی دیگر، اندروید ۷.۱ نوقا شامل ۰.۲ درصد از کل ۰.۷ درصد اندروید نوقا روی گوشی‌ها می‌شود.
 
به‌روزرسانی اندروید نوقا در حال حاضر راه خود را به برخی از دستگاه‌های سری Moto باز کرده است. و انتظار می‌رودMoto Z Play  نیز در تا انتهای ژانویه ۲۰۱۷ از آن بهره‌مند شود. در حالی که اندروید نوقا از ویژگی‌های پیشرفته‌ای در عملکرد و امنیت برخوردار است اما به آرامی روی دستگاه‌ها عرضه می‌شود که ممکن است روی آمار آن تاثیر بگذارد. هر چند میزان پذیرش برای اندروید نوقا چندان قابل توجه نیست اما این اعداد مشابه زمانی است که اندروید ۶.۰ مارشمالو عرضه شده بود.
 
اندروید لالی‌پاپ (آبنبات چوبی) که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود با آمار ۳۳.۴ درصدی در صدر فهرست توزیع اندروید قرار دارد. در حالی که ۱۰.۱ درصد از اندروید لالی‌پاپ متعلق به اندروید ۵.۰ است، اندروید ۵.۱ نیز روی ۲۳.۳ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود.
 
اندروید ۶.۰ مارشمالو که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، با کسب دومین رتبه از توزیع اندروید، روی ۲۹.۶ درصد از دستگاه‌ها نصب شده است. اندروید ۴.۴ کیت‌کت در رتبه بعدی لیست قرار دارد. این نسخه از اندروید که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود، در حال حاضر روی ۲۲.۶ درصد از دستگاه‌ها در حال اجرا است.
 
همچنین نسخه جلی‌بین اندروید روی ۱۱.۶ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود. نسخه‌های متفاوت جلی‌بین از جمله ۴.۱ و ۴.۲ و ۴.۳ به ترتیب روی ۴ درصد ۵.۹ درصد و ۱.۷ درصد دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند. آیس‌کریم ساندویچ ( ۴.۰.۳ و  ۴.۰.۴) نیز در سال ۲۰۱۱ منتشر شده‌ و تنها ۱.۱ درصد از آمار اندروید را به خود اختصاص داده‌ است. اندروید جینجربرد یا نان زنجبیلی  با در دست داشتن نسخه‌های ۲.۳.۳ تا ۲.۳.۷ در نمودار توزیع اندروید ۱ درصد دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.