سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 17, 2017
19:41 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82053

ریشه دواندن یادگاری‌ها در خاک جواهرده

کمپین «یادگاری تو به زمین» سامسونگ با کاشت 65 هزار نهال به فاز نهایی رسید.
شرکت سامسونگ الکترونیکس با همکاری بخش موبایل خود اوایل پاییز امسال کمپینی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت به راه انداخت که «یادگاری تو به زمین» نام دارد. در این کمپین قرار است ۱۲۱ هزار اصله نهال در مساحتی به وسعت ۱۰۰ هکتار از زمین‌های جواهرده رامسر کاشته شود.
 
این کمپین با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مدیران سامسونگ الکترونیکس و مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران در عرصه درختکاری سامسونگ در منطقه جواهرده، وارد فاز نهایی خود شد.
 
فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌‌های اجتماعی سامسونگ الکترونیکس در مورد پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران چنین می‌گوید: «بحث محیط‌زیست در کنار اشتغال‌زایی، سلامت و آموزش از جمله بخش‌های مهم در مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در ایران و در سطح جهان است که پروژه «یادگاری تو به زمین» را می‌توان به عنوان اولین پروژه سامسونگ در حوزه محیط‌زیست ایران نام ببریم که اکنون در فاز پایانی‌اش هستیم. این تجربه مثبت باعث شد که ما در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز بحث مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط‌زیست را ادامه دهیم.»
 
کمپین «یادگاری تو به زمین» از اوایل مهرماه امسال و پس از رایزنی‌ها و مشورت‌های انجام شده با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز شد و در طول مدت زمان این کمپین، کاربران و علاقه‌مندان کمپین به عنوان سفیران افتخاری سامسونگ می‌توانستند درختی به نام خود یا یکی از عزیزان‌شان در جنگل‌های هیرکانی بکارند.
 
مهسا سرافرازی، از مدیران بخش موبایل سامسونگ و مدیر پروژه «یادگاری تو به زمین» در مورد این کمپین و استقبال مردم چنین می‌گوید: «ما در اوایل آبان‌ ماه عرصه را از سازمان مراتع، جنگل‌ها و آبخیزداری کشور تحویل گرفتیم و از  اواسط آبان جنگل‌‌کاری و کاشت نهال را در عرصه ۱۰۰ هکتاری شروع کردیم و طی چند هفته آینده ۱۲۱ هزار اصله نهال در این عرصه کاشته خواهد شد. هر نهال کاشته شده، به نام یکی از کاربران یا سفیران افتخاری سامسونگ است و برای آنکه هر فرد بداند چه درختی به نام او ثبت شده، ما نوع درخت و موقعیت جغرافیایی آن را برای هر یک از اعضای کمپین می‌فرستیم.»
 
او همچنین در مورد نحوه فعالیت سامسونگ پس از نهال‌کاری می‌گوید: «پس از اتمام درختکاری، سامسونگ متعهد است برای دو سال از این عرصه نگهداری کند به عبارت دیگر سامسونگ طی‌ دوسال آتی آبیاری و واکاری نهال هایی که بر اثر شرایط محیطی‌ از بین رفته‌اند را بر عهده دارد و پس از گذشت دو سال و زمانی که نهال‌ها به قدر کافی رشد کرده باشند، عرصه در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منطقه مازندران قرار می‌گیرد.»
 
منطقه جواهرده که یکی از نقاط گردشگری شهر رامسر است در فاصله ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. جنگل‌های این منطقه، از جمله جنگل‌های ارزشمند هیرکانی هستند که سابقه‌ای چندین میلیون ساله دارند. اهمیت جنگل‌های هیرکانی به اندازه‌ای‌ست که پرونده ثبت جهانی آن هم‌اکنون در یونسکو در حال بررسی است. درختانی که در این کمپین کاشته می‌شوند، همگی توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری انتخاب شده‌اند تا قدمی باشند برای حفظ محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی بهتر در جامعه.
 
جواد جلالی، رییس اداره جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران، در مورد جنگل‌کاری انجام شده توسط سامسونگ و اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست چنین می‌گوید: «در این چند سال میزان تخریب جنگل‌های هیرکانی بسیار بیشتر از احیا و نوسازی آن بوده است و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  از همکاری شرکت‌ها در حفظ این میراث ملی‌ بسیار استقبال می‌کند.»
 
جلالی، یکی از دلایل انتخاب این منطقه برای کاشت نهال را همین موضوع عنوان کرد. او همچنین آشنایی مردم با منطقه جواهرده و حضور گردشگران در جنگل‌ها را یکی دیگر از دلایل انتخاب آن به عنوان عرصه کاشت نهال توسط سامسونگ اعلام کرد.
«کمپین یادگاری تو به زمین» اکنون وارد فاز نهایی شده است و انتظار می‌رود تا چند هفته آینده با کاشت 121 هزار اصله نهال به پایان برسد و تجربه موفقی از فعالیت یک شرکت الکترونیکی در زمینه محیط‌زیست شکل گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.