سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 13, 2017
12:09 دوشنبه، 25ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82380

آغاز دور دوم بازجویی از مدیر سامسونگ

مدیر گروه سامسونگ در ارتباط با تحقیقات پیرامون رسوایی پرداخت رشوه به دوست رییس جمهور کره جنوبی، برای بار دوم به دفتر دادستان ویژه این کشور احضار شد.
 
دادستان ویژه کره جنوبی به بزرگترین گروه تجاری این کشور متمرکز شده و لی جائه یونگ، مدیر گروه سامسونگ را به پرداخت ۴۳ میلیارد وون (۳۷.۳۱ میلیون دلار) به یک شرکت و سازمانهای مورد حمایت چوی سون سیل، دوست پارک گئون های، رییس جمهور این کشور متهم کرده است.
 
این پول شامل حمایت مالی از آموزش اسب سواری دختر چوی بوده که بنا بر درخواست مقامات کره جنوبی، در حال حاضر در دانمارک بازداشت شده است.
 
پارک، لی، چوی و گروه سامسونگ همگی منکر اتهامات رشوه شده اند.
 
به گفته تحلیلگران، اثبات توافقهای غیرقانونی میان رییس جمهور کره جنوبی یا دوست وی و گروه سامسونگ برای پرونده دادستان ویژه که در نهایت پارک گئون های را هدف می گیرد، اهمیت دارد.
 
پارک در دسامبر از سوی پارلمان کره جنوبی استیضاح شد و دادگاه قانون اساسی باید درباره تایید این استیضاح تصمیم بگیرد. وی تا زمان اعلام حکم دادگاه از قدرت خلع شده است.
 
مدیر گروه سامسونگ اوایل صبح دوشنبه به همراه شماری از مقامات این شرکت و وکیلش وارد دفتر دادستان شد و به خبرنگاران گفت: یک بار دیگر حقیقت را به دادستان ویژه خواهم گفت.
 
خارج از دفتر دادستان، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار دستگیری وی شدند.
 
تیم دادستان ویژه اعلام کرده است بازرسان از دو مدیر دیگر سامسونگ به عنوان مظنون بازجویی خواهند کرد.
 
یکی از این دو مدیر، پارک سانگ جین، رییس سامسونگ الکترونیکس است که در زمان ورودش به دفتر دادستان ویژه حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد.
 
سخنگوی دفتر دادستان ویژه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد مقامات این دفتر بزودی درباره درخواست برای صدور دومین حکم دستگیری برای مدیر گروه سامسونگ تصمیم خواهند گرفت.
 
دادستان ویژه در ژانویه پس از اینکه به مدت بیش از ۲۲ ساعت از مدیر گروه سامسونگ بازجویی کرد و وی را به پرداخت رشوه برای جلب حمایت صندوق بازنشستگی دولتی از ادغام جنجالی میان "سامسونگ سی اند تی" و شرکت "چیل اینداستریز" متهم کرد، درصدد دریافت حکم دستگیری وی برآمد.
 
با این همه دادگاه سئول این درخواست را رد کرد.
 
چانگ چونگ کی، معاون مدیر دفتر استراتژی شرکت گروه سامسونگ هم روز یکشنبه به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت و چند ساعت بعد به خانه بازگشت.
 
بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس در معاملات روز دوشنبه که بازار نسبتا ثابت بود، ۰.۹ درصد کاهش یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.