تلفن همراه

گوشی

February 27, 2017
9:16 دوشنبه، 9ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82567

با MWC2017: هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس معرفی شدند

شرکت هواوی در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، نسل جدید پرچم‌دار خود را در دو نسخه‌ی پی 10 و پی 10 پلاس معرفی کرد.
 
974931d0-1760-483f-9b4d-4c7c7b1a39e2.jpg
شرکت هواوی سرانجام پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های گوناگون، در جریان رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در دو نسخه‌ی Huawei P10 و Huawei P10 Plus رونمایی کرد. هواوی در ساخت هر دو نسخه‌ پرچم‌دار جدید خود از ترکیب طراحی پی 9 و میت 9 پورشه‌دیزاین بهره برده است.
 
tgh.PNG
 
بدنه‌ی پی 10 و پی 10 پلاس، تمام‌فلزی است و تنها نوار باریکی از جنس شیشه در بخش پشت آن دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین و فلش LED دستگاه است. همانند پی 9، در این گوشی‌ها لبه‌های پنل پشتی انحنا دارند و این انحنا به خوبی با لبه‌های تراش‌خورده‌ی فریم هماهنگ شده است. پرچم‌داران جدید هواوی در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم هستند.
 
 
هواوی برای نخستین‌بار و در گوشی هوشمند میت ۹ پورشه‌دیزاین، حسگر اثر انگشت را به پنل جلوی گوشی و حاشیه‌ی پایین نمایشگر منتقل کرد؛ اما این کمپانی تغییر یاد‌شده را در گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود نیز به‌وجود آورده است. این حسگر زیر شیشه‌ی نمایشگر قرار گرفته و با کلید هوم یکپارچه شده است. پوشش نمایشگر پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از نوع 2.5D است. هواوی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برخلاف روند به‌وجود‌آمده، حذف نکرده است و این جک در لبه‌ی پایین گوشی و در کنار پورت USB نوع C قرار دارد.
 
هواوی گوشی پی ۱۰ را به نمایشگری ۵.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز کرده است؛ در حالی که برای نسخه‌ی بزرگ‌تر پرچم‌دار خود نمایشگر خمیده‌ی ۵.۵ اینچی با رزولوشن WQHD را برگزیده است. اما قلب تپنده‌ی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، تراشه‌ی کرین ۹۶۰ را برگزیده است؛ تراشه‌ای که پیش از این در گوشی‌ میت ۹ نیز استفاده شده بود. این پردازنده از هشت هسته‌ی پردازشی تشکیل شده است که با واحد پردازش گرافیکی Mali-G71، به‌صورت مجتمع، در کنار هم قرار گرفته‌اند. 
 
 
هواوی گوشی پی ۱۰ را با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت و حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت روانه‌ی بازار می‌کند؛ اما گوشی پی ۱۰ پلاس را در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت (برای مدل ۶۴ گیگابایتی) و ۶ گیگابایت (برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی) روانه‌ی بازار خواهد کرد. هواوی در ساخت دوربین گوشی‌های جدید خود بار دیگر با لایکا همکاری کرده است. هواوی دوربین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را Leica Dual-Camera 2.0 Pro Edition می‌نامد.
 
دوربین اصلی هواوی پی ۱۰ از دو سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۱۲ مگاپیکسلی رنگی با f/2.2 بهره می‌برد. در مورد نسخه‌ی بزرگ‌تر این گوشی نیز از مجموعه‌ی دو سنسور ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 استفاده شده است. هر دو سنسور به‌کاررفته در دوربین گوشی‌های جدید هواوی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی چهار در یک پشتیبانی می‌کنند.
 
 
هواوی گوشی‌های پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را به اندروید ۷.۰ نوقا و نسخه‌ی ۵.۱ از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به EMUI‌ مجهز کرده است، ضمن آنکه این گوشی از دستیار دیجیتال اندروید اسیستنت نیز بهره می‌برد. این گوشی‌ها در هفت رنگ سفید، آبی، طلایی، مشکی، نقره‌ای، رزگلد و سبز به بازار عرضه خواهند شد.
 
هواوی برای گوشی‌های پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به‌ ترتیب برچسب قیمتی ۶۸۵ و ۷۳۸ دلار در نظر گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.