بازی

فناوری اطلاعات

July 16, 2017
18:35 یکشنبه، 25ام تیرماه 1396
کد خبر: 84025

Destiny 2 آن‌قدر قصه تعریف می‌کند که خسته شوید

استودیوی بازی‌سازی «بانجی» می‌داند که تنها مشکل حل نشده‌ی بازی «دستینی»، قصه‌ی آن است. به همین دلیل هم مطمئن شده است که «دستینی ۲» (Destiny 2) قصه‌ای بلند و بالا و غنی دارد. اخیرا نویسندگان استودیوی بانجی گفته‌اند که میزان داستانی که در دستینی ۲ قرار داده‌اند، ممکن است حتی به مذاق گیمرها خوش نیاید.
 
دستینی ۲ قرار است در روز ششم سپتامبر، روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شود. 
«جیسون هریس» (Jason Harris)، کارگردان روایی بازی و «متیو وارد» (Matthew Ward)، طراح میان‌پرده‌های دستینی ۲، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وب‌سایت IGN داشته‌اند، به ان موضوع اشاره کرده‌اند که در دستینی ۱ دنیا را به بازی‌کننده‌ها معرفی کرده‌اند و در دستینی ۲ می‌خواهند قصه‌ی گاردین‌ها را بگویند.
 
هریس در مصاحبه‌ی خود گفته است: “ما زمان زیادی را صرف کردیم تا دنیای بازی را در دستینی ۱ بسازیم. در حال حاضر آماده هستیم تا در این دنیا، قصه تعریف کنیم؛ قصه‌های بزرگ، گسترده و سینمایی. به بازخوردهای بازی‌کننده‌ها گوش کردیم. خودمان با بازی‌کننده‌ها بازی کردیم و نیاز مخاطب را کشف کردیم. هر قدر هم که بیشتر گشت و گذار می‌کردیم، به قصه‌هایی برخورد می‌کردیم که دوست داشتیم تعریف کنیم.”
 
داستان دستینی ۲ درباره‌ی درگیرهای فرمانده‌های اصلی هر کلاس است. هر سه‌ی آن‌ها دیگر معنای یک گاردین بودن را درک نمی‌کنند. هر سه فرمانده، یعنی «زاوالا» (Zavala)، «آیکورا ری» (Ikora Rey) و «کید-سیکس» (Cayde-6)، که به ترتیب فرماندهان کلاس‌های «تایتان»، «وارلاک» و «هانتر» هستند، وابستگی زیادی به نیروی لایت داشته‌اند. حالا که لایت دیگر وجود ندارد، آن‌ها باید به دنبال راهی برای پر کردن این نیرو در خودشان باشند.
 
در کنار این‌ها، قصه‌ی The Traveler را هم خواهیم شنید؛ یعنی همان موجود ناشناخته و بزرگی که قدرت لایت را به همه اعطا کرده است. دستینی ۱ اصلا اشاره‌ی زیاد به اینکه The Traveler چه موجودی است نکرد و سوالات زیادی بی‌پاسخ باقی ماند.
 
هریس می‌گوید: “فکر می‌کنم بازی‌کننده‌ها نهایتا متوجه می‌شوند که انواع مختلفی از داستان در بازی وجود دارد که در نقطه‌های مختلف آن‌ها را می‌شوند. تمام این داستان هم با بازی ادغام شده است. داستان بازی همه جای آن وجود دارد.”
 
متیو وارد اضافه می‌کند: “امیدوارم که بازی‌کننده‌ها این بار از حجم زیاد قصه شکایت کنند. دوست دارم ببینم که تالارهای گفتگویی با این مضمون به وجود آمده است.”
 
دستینی ۲ قرار است در روز ششم سپتامبر، روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شود. نسخه‌ی کامپیوتر این بازی هم بعدا عرضه می‌شود.
 
اگر می‌خواهید دستینی ۲ را زودتر بازی کنید، می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی آن را دو هفته‌ی دیگر روی کنسول‌ها بازی کنید که مرحله‌ی اول بازی و برخی از بخش‌های آن را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.