باندپهن

باندپهن ثابت

August 6, 2017
17:21 یکشنبه، 15ام مردادماه 1396
کد خبر: 84410

معاون مخابرات: خطوط تلفن تا سقف بدهی ۳۰ هزار تومان قطع نمی شود

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: خطوط تلفن ثابت مشترکان خط اعتباری مخابرات تا سقف ۲۰ هزار تومان و مشترکان خط دائمی تا سقف ۳۰ هزار تومان بدهی، قطع نمی شود.
داود زارعیان درباره نحوه قطع خطوط مشترکان بدهکار مخابرات توضیح داد.
 
وی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درصورتی که صورتحساب مشترکان خطوط اعتباری و دائمی در ۲ دوره به ترتیب به ۲۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان رسید، مخابرات مجاز است که ارتباط این خطوط را قطع کند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: اما با این حال مخابرات ارتباط مشترکان را تا جایی که بشود قطع نمی‌کند و به مشترک اطلاع می‌دهد که صورتحساب وی به سقف رسیده است.
 
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به مشترک با هدف اطلاع وی از صورتحساب انجام می شود، افزود: ممکن است مشترک در جریان صورت حساب نباشد یا در سفر باشد و با قطع تلفن مواجه شود که ناخوشایند است به همین دلیل این اطلاع رسانی صورت می گیرد. همچنین این مدل اطلاع رسانی،  باعث جلوگیری از افزایش میزان کارکرد مشترک می شود.
 
زارعیان توضیح داد: برغم امکان قانونی قطع در این شرایط، مخابرات ارتباط خطوط مشترکان را قطع نمی کند و اگر صورتحساب مشترک به سررسید قطع رسید، مخابرات به مشترک اطلاع می‌دهد که سقف صورتحساب رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.