تلفن همراه

گوشی

September 27, 2017
7:23 چهارشنبه، 5ام مهرماه 1396
کد خبر: 85104

تغییر استراتژی گوگل در گوشی همراه

به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های همراه نیز جا پای اپل گذاشته و از این غول تکنولوژی آمریکایی دنباله‌روی کند.
 
سالهاست که شرکت‌های تکنولوژی بسیاری در سراسر جهان در زمینه تولید گوشی‌های همراه هوشمند به رقابت پرداخته‌اند تا بتوانند در این رقابت تنگاتنگ آمار فروش خود و طرفدارانشان را افزایش بدهند. شاید بتوان گفت بزرگترین و قدرتمندترین رقبای گوشی همراه هم اکنون شرکت آمریکایی اپل و شرکت کره‌ای سامسونگ هستند.
 
اما به‌نظر می‌رسد با اینکه گوگل خود سیستم عامل اندروید را طراحی کرده و توسعه داده است، اما انگار خودش از تب و تاب و بازار داغ فروش بالای گوشی های همراه اندرویدی باز مانده است. دلیل آن نیز شاید این است که همواره با خریداری و مالکیت شرکت‌های دیگر تولید گوشی همراه سعی بر تولید گوشی‌های خود داشته است و هیچ کدام از گوشی‌های ساخت این شرکت نیز به نام خود گوگل نیست. هم اکنون نیز گوشی‌های گوگل تحت عنوان پیکسل که توسط شرکت ال جی ساخته می شود،  وارد بازار شده و ممکن است کسانی که زیاد در حوزه فناوری خبره و وارد نباشند، هرگز ندانند این گوشی ساخت گوگل است.
 
اما در حال حاضر شاهدیم که گوگل هم درصدد ورود به بازار داغ گوشی‌های همراه بوده و به همین دلیل هم قصد دارد با استخدام عده‌ی زیادی از کارکنان شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی و بخشی از دارایی‌های دیگر این شرکت، به هدف خود دست پیدا کند.
 
گوگل به خوبی می داند که موفقیت اپل مرهون موفقیت در هر دو زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بوده است و در سالهای سال توانسته هر بار طرفداران خود را حفظ کرده و حتی آنها را افزایش دهد.
 
البته گوگل کمی دیر به فکر تغییر استراتژی هایش افتاده است و حالا می خواهد گوشی های اختصاصی خودش را تولید کند. در اصل می توان گفت این شرکت با طراحی و توسعه سیستم عامل محبوب اندروید موجب موفقیت گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار نظیر سامسونگ و سونی شده است.
 
البته همه این شرکت‌ها نسخه خام و خالص سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کرده و آن را با نرم افزارها و سخت افزارهای خود تطبیق می دادند. این در حالیست که نسخه سیستم عامل اندروید گوشی های ساخت گوگل، همان نسخه خام و اولیه اندروید است که بسیاری از کاربرانی که از این نسخه استفاده کرده اند، با هیجان عنوان کرده اند که این نسخه از اندروید، بهترین تجربه آنها در استفاده از گوشی های اندرویدی است. با این حال باید گفت که با وجود جذابیت و کیفیت بالا، استقبال زیادی از این گوشی ها نشده است که البته ممکن است به دلیل آن باشد که گوگل در بخش بازاریابی چندان موفق ظاهر نشده است.
 
در چند سال اخیر گوگل با کمک آژانس‌های تبلیغاتی، آگهی‌هایی بسیار خوبی را به عرضه تماشا گذاشته است و می توان امیدوار بود روند رشد فروش و اسقبال کاربران جهانی از گوشی های جذاب و زیبای ساخت گوگل بیشتر و بیشتر شود. این غول تکنولوژی قرار است در تاریخ ۴ اکتبر سال جاری میلادی ( ۱۲ مهر) از گوشی های جدید خود رونمایی کند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.