اپلیکیشن

تلفن همراه

September 27, 2017
9:23 چهارشنبه، 5ام مهرماه 1396
کد خبر: 85109

دعوای لفظی ادامه‌دار ایران و تلگرام / دادستانی اعلام جرم کرد و تلگرام تعجب!

کشمکش‌های لفظی میان مقامات ایرانی و مدیران تلگرام، داستان دنباله‌داری است و این بار در حالی که دادستانی تهران از اعلام جرم علیه تلگرام خبر داده، مدیرعامل این پیام‌رسان مثل همیشه ساکت نمانده و از این موضوع ابراز شگفتی کرده است.
 
wait-telegram-launched-voice-calls-w600-4-696x398.jpg
در حال حاضر پیام‌رسان تلگرام با به عضویت گرفتن ۵۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جامعه ایرانی و اشغال ۶۰ درصد از ترافیک پهنای باند کشور، مهم‌ترین پیام‌رسان در ایران محسوب می‌شود و اگرچه مسئولان ارتباطات و دیگر مقامات قضایی به دنبال جایگزینی یک پیام‌رسان بومی هستند، این شرایط هنوز مهیا نشده است. با وجود این، هر از چند گاهی اخباری از نارضایتی مسئولان داخلی از فعالیت‌های تلگرام به گوش می‌رسد.
 
در تازه‌ترین مورد از این ابراز نارضایتی‌ها، عباس جعفری دولت‌آبادی – دادستان تهران – با بیان اینکه علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است، گفت: اینکه شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستری مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان‌یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و تسهیل کرده است.
 
در واکنش به این اظهارات،‌ پاول دورف – مدیرعامل تلگرام – که معمولا در پاسخ به توییت دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی توییتر،‌ به اظهارات این‌چنینی واکنش نشان می‌دهد، نوشت: از شنیدن این موضوع تعجب ‌می‌کنم. ما به طور فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی، متفاوت از این موضوعات باشد.
 
 
حال باید منتظر ماند و دید که اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک پیام‌رسان که به طور کلی خارج از مرزهای ایران فعالیت می‌کند و به گفته دادستانی، خود را تابع قوانین غربی می‌داند، چه تاثیری بر روند فعالیت این پیام‌رسان در کشور خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.