بازی

February 1, 2018
17:41 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87683

یک PC مختض بازی در خانه داشته باشید

کامپیوترهای گیمینگ خانگی بدون شک یکی از بهترین مثال ها از تکنولوژی حال حاضر دنیا هستند. با بیشتر شدن تعداد هسته های پردازنده و پیشرفته‌تر شدن کارت های گرافیک، کامپیوترها اکنون قدرتمندتر از هر زمانی شده‌اند؛ حتی اگر از کیس ها بگذریم، مانیتورهای مخصوص بازی نیز روز به روز بزرگ‌تر شده و دستگاه های جانبی قدرتمند به صورت بی‌سیم عرضه می‌شوند. وسایل جانبی واقعیت مجازی هم که دیگر جای خود دارند.

وقتی تمام این فاکتورها را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که در طول تاریخ بازی‌های کامپیوتری، تاکنون هیچ‌گاه چنین قدرتی را تجربه نکرده‌ایم. برای نشان دادن این موضوع به شما قصد داریم بهترین ستاپ کامپیوترهای گیمینگ را با جالب‌ترین تجهیزات موجود نام ببریم.

گیمینگ

میز مخصوص بازی اوودسک (Evodesk) 

هر کامپیوتر گیمینگ خوبی نیازمند تکیه‌گاهی خوب است و میز بازی اوودسک به عنوان فندانسیون سیستم ما عمل خواهد کرد. این میز مکانیکی همراه با یک روکش منحصر به فرد ارائه می‌شود و تمامی سطح آن یک ماوس پد بزرگ مخصوص بازی است. اوودسک را همچنین می‌توان با گزینه‌های مختلف شخصی سازی کرد؛ از جمله نوار مخصوص کابل برق، دریچه مخصوص رد شدن سیم USB و جک صوتی و یک سینی بزرگ نگهدارنده سیم و کابل که برای مرتب نگه داشتن میز و نظم دادن به سیم ها ضروری است.

گیمینگ

کامپیوتر گیمینگ مینی

به عنوان مغز متفکر و مرکز پردازش اصلی سیستم‌تان بهتر است از یک ترکیب مناسب سخت افزاری استفاده کنید. بستن یک سیستم کامپیوتر Mini-ITX کمی نیازمند تحقیق است. شاید یک از بهترین ستاپ های حال حاضر برای یک کامپیوتر خانگی گیمینگ، ترکیب یک پردازنده Intel Core i5-8600 Coffee Lake و آخرین پردازنده گرافیکی انویدیا یعنی GTX 1070 Ti باشد. بعلاوه این دو، بهتر است یک رم از نوع DDR4، چهار ترابایت حافظه و تعدادی زیادی چراغ رنگی RGB چاشنی سیستم شما شود تا لذت بازی را دو چندان کند.

اگر هم فکر می‌کنید فراهم کردن چنین سیستم قدرتمندی برای شما میسر نیست، شاید بهتر باشد یک کامپیوتر اسمبل شده آماده مانند کورسر وان (Corsair One) یا ام‌اس‌آی ترایدنت ۳ (MSI Trident 3) را تهیه کنید. این کامپیوترها نیز همان‌قدر قدرتمند هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. البته باید بدانید که بروزرسانی آن‌ها سخت‌تر است.

گیمینگ

مانیتور ‌خمیده گیمینگ Alienware 34

الین ویر را شاید بتوان بازیکنی تازه‌وارد در عرصه تولید مانیتور مخصوص بازی دانست ولی این کمپانی دارای تعدادی از سریع‌ترین مانیتورهای بازار است. یک الین ویر ۳۴ اینچی (WHQD (3440×1440 فوق عریض دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پیشنهاد می‌شود. مانیتور خمیده گیمینگ الین ویر۳۴ یکی از معدود نمایشگرهای بازار است که به شما اجازه می‌دهد تا روی صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۲۱:۹ و نرخ فریم بسیار بالا به بازی بپردازید.

گیمینگ

صفحه‌کلید Logitech G613

با این که هزاران صفحه کلید مکانیکی برای انتخاب وجود دارد، لایجیتک جی۶۱۳ یکی از معدود صفحه کلیدهایی است که به صورت کاملاً بی‌سیم کار می‌کند. این صفحه کلید نه تنها هیچ گونه تأخیری را در عملکردش نشان نمی‌دهد بلکه در تماس با انگشتان حسی خوب را القا کرده و دارای کلیدهای مدیا و ماکروی عالی نیز هست.

گیمینگ

ماوس مخصوص بازی Logitech G603

حالا که تمامی میز ما یک ماوس پد بزرگ است پس منطقی است که از یک ماوس بی‌سیم استفاده کنیم. به دلیل داشتن دو حالت عملکرد سنگین و سبک می‌توان از عمر باتری طولانی این ماوس در کارهای روزانه استفاده کرد و هنگام بازی و عملیات سنگین حالتش را تغییر داد.

گیمینگ

هدست گیمینگ Astro A50

استرو ای۵۰ هدستی بی‌سیم است و با تم بی‌سیم سیستم ما همخوانی دارد. این هدست را می‌توانید تا ساعت ها روی گوش بگذارید و در نهایت دچار گوش درد هم نشوید. استرو ای۵۰ همراه با پایه‌ای زیبا ارائه شده که به عنوان هاب صوتی نیز عمل نموده و هدفون را نیز همزمان شارژ می‌کند.

گیمینگ

اسپیکرهای Logitech MX Sound

ممکن است دوست داشته باشید صدای همه بازی‌های را از طریق هدست بشنوید ولی بعضی اوقات داشتن یک جفت اسپیکر باکیفیت نیز خالی از لطف نیست. لاجیتک ام‌ایکس ساوند یک شاهکار مهندسی است که قدرت اسپیکرهای بزرگ را در یک اسپیکر کوچک با سیم‌های کمتر جای داده است. بعلاوه، با اتصال بلوتوث می‌توانید به آهنگ‌های گوشی خود نیز از طریق این اسپیکر گوش کنید.

گیمینگ

هدست‌ واقعیت مجازی Oculus Rift+Touch

شاید اچ‌تی‌سی وایو پرو (HTC Vive Pro) یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی باشد ولی آکیولس ریفت جمع‌و‌جورترین و به‌صرفه‌ترین هدست واقعیت مجازی موجود در بازار است. آکیولس ریفت و کنترلر لمسی همراه با یک جفت گوشی هدفون، دو دوربین دنبال کننده حرکات و یک جفت کنترلر حرکتی بسیار راحت به صورت باندل عرضه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.