February 14, 2018
17:58 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88036

توضیح اپراتور اول درباره قیمت سیم‌کارت‌های کارکرده

اپراتور اول اعلام کرده که سیم‌کارت‌های صفر یا کارکرده‌ی موجود در بازار، توسط فروشندگان سیم‌کارت عرضه شده و به علت معدود بودن و تقاضای بالا، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند و همراه اول نقشی در قیمت‌گذاری آن‌ها ندارد.

در شرایطی که برخی فعالان بازار سیم‌کارت و گوشی، عامل گرانی سیم‌کارت‌ها را محدود بودن تعداد خطوط صفر در کدهای ۱ و ۲ معرفی می‌دانند، اپراتور همراه اول در این باره توضیحاتی ارایه کرده   :که به شرح زیر است

سیم‌کارت‌های موجود در بازار با کدهای ۱ تا ۹، سیم‌کارت‌های صفر یا کارکرده‌ای هستند که توسط فروشندگان سیم‌کارت در  بازار عرضه شده و به علت معدود بودن و تقاضای بالا، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند و همراه اول نقشی در قیمت‌گذاری آن‌ها ندارد.

اپراتور اول در حال حاضر سیم‌کارت‌های با کد ۰۹۱۲ را در شش استان تهران، قم، زنجان، سمنان، قزوین و البرز و رنج‌های موجود سایر استان‌ها که در «سامانه گلچین همراه اول» قابل مشاهده است، از رنج سیم‌کارت‌های دائمی با قیمت مصوب ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان (بدون ودیعه) و رنج‌های ۰۹۱۰، ۰۹۱۹، ۰۹۹۰ و ۰۹۹۱ از سیم‌کارت‌های اعتباری خود را با قیمت مصوب ۵۰۰۰ تومان تنها از طریق درگاه‌های رسمی این اپراتور شامل «فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه اول» و «دفاتر فروش معتبر» و به قیمت ۲۳ هزار تومان در سامانه گلچین همراه اول  به فروش می‌رساند.

همچنین شماره‌های رند از طریق «سامانه حراج» همراه اول به نشانی rond.mci.ir به صورت روزانه و در مناسبت‌های مختلف به حراج گذاشته می‌شود. سایر افرادی که اقدام به فروش سیم‌کارت می‌کنند، به صورت شخصی عمل کرده و ارتباطی با شرکت ارتباطات سیار ایران ندارند.

در نهایت به خریداران سیم‌کارت توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، در دفاتر مشخص‌شده، سیم‌کارت خام خود را به نام خود ثبت کرده و در مورد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده قبلی نیز، حتما فرایند تغییر نام را طی کنند.

به گزارش ایسنا، در خبری با عنوان «علت گرانی بعضی از سیم‌کارت‌ها»، یک فعال بازار سیم‌کارت و گوشی عامل گرانی سیم‌کارت‌ها را محدود بودن تعداد خطوط صفر در کدهای ۱ و ۲ معرفی کرده و با بیان این‌که کد یک خط‌های تلفن همراه دائمی تهرانی‌ها همچنان فاصله زیادی با بقیه شماره‌ها دارد، اظهار کرده بود: این رنج قیمتی از کف سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که البته در همین کد هم شماره‌های مختلف با توجه به میزان رند بودن یا نبودن متفاوت از یکدیگر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.