اپراتورها

تلفن همراه

April 30, 2018
17:08 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90212

مدیرعامل همراه اول: اینترنت پرسرعت به بیش از هزار شهر رسید

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه اکنون 100 درصد شهرها و 87 درصد روستاها از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند اند، گفت: مناطق تحت پوشش شبکه باند پهن کشور به بیش از یک هزار شهر رسید.
شبکه پهن‌باند، به یک ارتباط با پهنای باند حداقل ۲۵۶ کیلوبیت در هر ثانیه اشاره دارد. هر کانال، ۶ مگاهرتز پهنا دارد و از یک رنج فرکانسی وسیع برای دریافت بدون دردسر داده بین شبکه استفاده می‌کند. 
حمید فرهنگ روز یکشنبه درهشتمین مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق العاده همراه اول افزود: مشترکان دیتای این اپراتور در پایان پارسال رکورد سه هزار و 700 ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کرده اند؛ در این سال ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال پیش از آن ۲.۶ برابر رشد کرده و در مجموع روند آن در شبکه (ماهانه)، ۱۶۴ برابر رشد داشته است. 
وی با بیان اینکه اپراتور اول بیش از ۹۶ میلیون سیمکارت واگذار کرده است، گفت: بیش از ۱۰ میلیون مشترک جدید در سال گذشته جذب شده که شامل ۴۹۱ هزار سیمکارت دائمی و بیش از ۹ میلیون و 500 هزار سیمکارت اعتباری است. 
فرهنگ ادامه داد: پارسال بیش از ۵۲ میلیون سیمکارت در شبکه همراه اول به صورت فعال در لحظه بوده است؛ همچنین شمار مشترکان تلفن همراه «باند پهن» با افزایش ۳۸ درصدی به ۳۲ میلیون مشترک رسیده؛ در عین حال پارسال تعداد ۱۰ میلیون سیمکارت یوسیم (usim) توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن ۳۳۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال گذشته گفت: پارسال نزدیک به ۳۵ خدمت و سرویس جدید به طور مستقیم ارائه و اکنون بیش از ۸۰۰ محصول در حوزه خدمات ارزش افزوده ارائه می شود.
وی ادامه داد: همراه اول در راستای حمایت از تولید داخل بیش از ۷۵ درصد از مصارف هزینه ای خود را از منابع داخلی تأمین می کند؛ همچنین کسب رتبه نخست در استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دو دوره پیاپی، نشان از توجه ویژه به این موضوع دارد. 
فرهنگ، به اجرای طرح «ارتقای سامانه جامع مشترکان» این اپراتور از اول اردیبهشت ماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر از همکاران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: گفت: پروژه به دلیل ایجاد اختلال در شبکه، به صورت گسترده به مشترکان اطلاع رسانی شد.
مدیرعامل همراه اول خاطرنشان ساخت: مشترکان دائمی و اعتباری با اجرای این طرح، همزمان و به صورت یکپارچه سرویس و خدمات دریافت می کنند و این سبب بهینه سازی در هزینه ها می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.