اپلیکیشن

تلفن همراه

May 7, 2018
10:24 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90413

آمارهای جالب از صنعت اپلیکیشن‌های اندرویدی ایران

cafebazar-report96-1.jpg
 
کافه‌بازار در راستای ایجاد شفافیت، همچون گذشته، اطلاعات کلیدی صنعت را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال ۹۶ به رشد شتابان خود ادامه داد.
 
 
cafebazar-report96-2jpg.png
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این سال استقبال کاربران و توسعه‌دهندگان بیشتر از سال‌های پیش بود و کاربران اپلیکیشن "کافه بازار" در پایان سال96، امکان دانلود بیش از ۱۵۱ هزار برنامه و بازی را داشتند. 
 
براساس این گزارش در پایان سال ۱۳۹۶، شمار نصب فعال کافه بازار به ۳۶ میلیون با 29 میلیون حساب کاربری ثبت شده (کاربران برای خرید اپ پولی و یا ثبت نظر و امتیاز نیاز به لاگین در کافه بازار دارند) و تعداد توسعه‌دهندگان کافه‌بازار با اپ فعال به بیش از ۲۳ هزار تیم با بیش از 180 میلیارد تومان درآمد تا پایان سال 96 رسید. از این تعداد بیش 29 میلیون کاربر به طور ماهیانه و بیش از 5 میلیون و 300 هزار کاربر به طور روزانه فعال هستند. 
 
بر این اساس میتوان گفت در هر خانوار ایرانی 1/5 کافه بازار فعال وجود دارد.
 
کاربران کافه بازار در سال 96 بیش از 24 میلیون کامنت و نزدیک به 62 میلیون امتیاز برای اپلیکیشن های ارائه شده در بازار داده اند. 
 
کافه بازار معتقد است این زیرساخت توانسته 31 هزار شغل مستقیم و القایی در صنعت اپلیکیشن ایران ایجاد کند. 
 
cafebazar-report96-5.jpg
کافه بازار میگوید رشد و توسعه برنامه های اشتراکی از جمله اهداف سال گذشته این شرکت بوده است. مقایسه میزان افزایش تعداد برنامه ها و خریداران یکتای آنها نشان دهنده فرست های جدیدی در این صنعت است.
 
cafebazar-report96-6.jpg
 
به گزارش ایستنا، در سال گذشته تعداد برنامه هایی که از مدل اشتراکی نیز استفاده کردند 45 درصد و تعداد خریداران یکتای این برنامه ها بیش از 70 درصد افزایش یافته است. برنامه های با مدل فروش درون برنامه ای با افزایش 28 درصدی در تعداد برنامه ها توانستند 18 درصد خریداران یکتای خود را افزایش دهند.
 
کافه بازار سال 96 برای اولین بار امکان انتشار برنامه های آنی را ارائه کرد. این دسته از برنامه ها به کاربر اجازه میدهند بدون نصب برنامه آن را به صورت بلادرنگ اجرا کنند. در سال 96 به طور متوسط به طور هفتگی 3279 بار این دسته از اپلیکیشن ها اجرا و یا نصب شده اند. برنامه های آنی به گفته کافه بازار به طور متوسط بیش از 10 برابر برنامه های عادی توسط کاربران در طول یک هفته اجرا میشوند.
 
درآمد بازی‌های ایرانی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشدی ۹۴ درصدی داشت و برنامه‌های ایرانی نیز توانستند درآمد خود را ۶۴ درصد افزایش دهند. 
 
براساس این گزارش، بیش از ۸ میلیون کاربر کافه بازار حداقل یک بار تجربه‌ی خرید اپ داشتند و حدود ۵۷ درصد از کاربران خریدکننده‌ی بازار خرید خود را دستکم یک بار تکرار کردند. 
 
cafebazar-report96-3jpg.jpg
 
در سال گذشته بیش از ۱۴/۵ میلیون خرید کاربران کافه بازار، از برنامه‌های فروشی یا محصولات درون‌برنامه‌ای یا اشتراکی انجام شد.
 
cafebazar-report96-4.jpg
 
بر این اساس 29 درصد از خریداران در سال 96 تنها برنامه های فروشی خریده اند و 54 درصد از خریداران کافه بازار ، خریدار محصولات درون برنامه ای بودند و 17 درصد از کاربران هر دو نوع از برنامه ها را خریداری کردند.
 
کاربران کافه بازار در سال 96 نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون بار اپلیکیشن اپلیکیشن یا بروزرسانی اپلیکیشن از این پلتفرم دانلود کرده اند.
 
به روال سال 95، امسال هم کافه بازار با مشارکت کاربرانش در فروردین 97 برترین برنامه ها و بازی های منتشر شده در سال 96 را معرفی کرده است. 
بر همین اساس، اپ آنتن برترین برنامه و اپ آمیرزا برترین گیم سال 96 کافه بازار بوده اند. 
 
به گزارش ایستنا، در میان اپ ها، پس از آنتن به ترتیب اپهای کالج، درمانه، مادرشو و استادکار برترین اپ های سال 96 و پس از آمیرزا، اپهای دنده دو:ترافیک، منچرز، پسرخوانده و مبارزه در خلیج عدن برترین گیم های کافه بازار در سال 96 بوده اند.
 
cafebazar-report96-7.jpg
 
اپ دیوار با بیش از 13 میلیون نصب فعال رده اول اپ های ایرانی و اپ باقلوا با بیش از 1 میلیون نصب فعال برترین گیم ایرانی فعال آندرویدی کافه بازار را تشکیل داده اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.