بازی

فناوری اطلاعات

June 9, 2018
10:58 شنبه، 19ام خردادماه 1397
کد خبر: 91292

چه انتظاراتی از E3 2018 دارید؟

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: کمتر از ۵ روز دیگر تا شروع بزرگ‌ترین رویداد تجاری در دنیای گیم مانده است. مانند سال‌های گذشته اهل بازی همه منتظر و مشتاق شروع این رویداد هستند.
و از گیمرها بیشتر؛ خود توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی مشتاق  نشان دادن شاهکارهای خود به مردم می باشند.
 
18-6-8-15491e3-2018-1108520.jpeg
 
چه انتظاری از کنفرانس ای‌تری ۲۰۱۷ داریم؟
 
همیشه در این کنفرانس، یک سری از توسعه‌دهندگان به عنوان نورچشمی تلقی می‌شوند به این معنی که اغلب منتقدین و گیمرها چشمانشان به دنبال آن‌ها است.
 
حالا امسال، کمپانی‌های بازی‌های ویدویی دست به شیرین کاری و کلی شایعه پراکنی برای بالا بردن هرچه بیشتر استقبال از این رویداد زده‌اند. خب برای این که دیگر مقدمه نگویم میرویم سر اصل مطلب  تا برسی کنیم که کمپانی‌ها امسال چه کاره هستند.
 
چه خبر از کمپانی سونی
 از آن جایی که سونی قبلا از پلی‌استیشن پرو رونمایی کرده و بر اساس حرف‌های موجود هم فعلا PS5 وارد بازار نمی‌شود پس انتظار داریم که امسال کلا سونی بیخیال رونمایی از چیزهای سخت‌افزاریی شود.
 
از این رو این کمپانی بازی های مورد انتظار و قوی برای به نمایش گذاشتن دارد. بازی‌هایی مثل؛ Death Stranding، Ghost of Tsushima، Spider-Man و The Last of Us Part 2 از جمله بازی‌هایی می‌باشند که بیشترین تمرکز مردم بر روی آن‌ها هست.
 
مایکروسافت… آیا Halo 6 معرفی می‌شود؟
مثل کمپانی رقیب یعنی سونی، مایکروسافت هم چیز زیادی برای بخش سخت افزار ندارد و بیشتر داستان بر روی بازی نقش دارد. سال پیش انتظار داشتیم که شاید مایکروسافت قصد داشته باشد که Halo 6 را معرفی کند که نشد.
 
بازی دیگری که احتمال رونمایی از آن است Gears Of War 5 می‌باشد. در کنار این بازی خود این کمپانی تایید کرد که از عنوان جدید Forza Horizon 4 رونمایی می‌شود.
 
Nintendo
از اون جایی که در سال گذشته این کمپانی از دو شاهکار خود یعنی Super Mario و legend of Zelda رونمایی کرده شاید چیز زیادی در دست برای نمایش دادن نداشته باشد. ولی انتظار داریم بازی‌هایی مثل پوکمون گو و Splatoon 2 رونمایی شود.
 
EA از بتلفید تا فیفا
مانند سال های گذشته، EA همیشه دست پر بوده. امسال هم قرار است با کلی بازی‌های باحال از جمله Battlefield جدید به همه یه حال حسابی بدهد. البته نباید از Fifa19 قافل شد. اگر از حق نگذریم سری قبلی این بازی بسیار قوی طراحی شد بود. 
Anthem بازی دیگری از این کمپانی است که بسیاری به دنبال آن هستند.
 
Ubisoft هم منتظر زیاد دارد
این کمپانی همیشه پر سر و صدا بوده و خیلی‌ها منتظر بازی‌های محصول یوبی‌سافت هستند. تا این جا کار می دانیم که نسخه جدید بازی کیش یک آدم کش تحت عنوان Assassin's Creed Odyssey صد در صد در این همایش رونمایی می‌شود و از طرفی دیگر شایعه بر ساخت سری جدید بازی Splinter Cell وجود دارد.
 
انتظار هم داریم در طول کنفرانس یوبی‌سافت اطلاعاتی از ساخت بازی The Division 2 به ما بدهد. بازی دیگری که یوبی‌سافت در دست دارد، Beyond Good & Evil 2 است که در ای‌تری سال گذشته به رونمایی در آمد. اما انتظار داریم با گذشت یک سال یوبی‌سافت یک نمایی از روند این بازی را به اشتراک بگذارد.
 
Bethesda کمپانی که زیاد شگفت زده می‌کند
این کمپانی صاحب نام همیشه در طول این همایش بازی‌هایی را معرفی کرده که توانسته پس از انتشار به موفقعیت برسید. مثل همیشه انی کمپانی خیلی قبل از ای‌تری شلوغ کاری نمی‌کند که کدام بازی‌ها را می‌خواهد رونمایی کند.
 
اطلاعاتی که ما داریم به ما می‌گوید که رونمایی از سری بازی جدید Rage 2 و شاهکار کمپانی بتسدا یعنی Fallout 76 قرار است رونمایی شود.
 
خیلی خب این کمپانی‌های گفته شده بیشتر مورد توجه بودند ولی دلیل نمی‌شود که مابقی بد باشند. طبیعتا اصل کاری داشت یادمان می‌رفت بازی Red Dead 2 محصول کمپانی Rock Star شاید مهمترین بازی این رویداد قلمداد شود. بازی‌ای که مدتی هست علاقه‌مندان را منتظر خود گذاشته. البته بازی‌های دیگری مانند Call Of Duty Black Ops 4 هم مورد توجه هستند و نباید از آن‌ها غافل شد.
 
در حالت کلی انتظار داریم امسال بر خلاف سال گذشته بیشتر تمرکز کمپانی‌ها بر روی نرم‌افزار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.