بازی

فناوری اطلاعات

June 12, 2018
18:11 سه شنبه، 22ام خردادماه 1397
کد خبر: 91439

هوش مصنوعی پس از یک میلیون بار شبیه سازی قهرمان جام جهانی را پیش بینی کرد

با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ موسسات مختلفی در حال پیش بینی برنده نهایی این رویداد بزرگ هستند و حالا نوبت به گلدمن ساکس رسیده که شانس خود را بیازماید.
 
این موسسه که در سال ۲۰۱۴ نتیجه مسابقات را به اشتباه پیش بینی کرده بود، برای بازگرداندن آب رفته به جوی دست به کار شده و براساس محاسبات جدید آنها چهار تیم فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان با پشت سرگذاشتن رقبا به نیمه نهایی راه پیدا خواهند کرد.
 
بر این اساس دیدار نهایی بین ژرمن ها و سلسائو برگزار شده و در نهایت با پیروزی یاران نیمار، جام قهرمانی این دوره به ریودژانیرو خواهد رفت.
قهرمان جام جهانی
این موسسه مالی برای دستیابی به نتایج مذکور هوش مصنوعی خود را با ویژگی های تیم ها، نتایج اخیر آنها و داده های انفرادی بازیکنان تغذیه کرده و سپس یافته های اولیه را با نتایج مسابقات جام جهانی و رقابت های اروپایی از سال ۲۰۰۵ تا کنون مقایسه کرده است.
 
در مرحله بعد برای دستیابی به دقیق ترین نتیجه ممکن بازی های جام جهانی یک میلیون بار شبیه سازی شده که در نهایت به پیروزی برزیل ختم شده است.
 
تجربه ثابت کرده فوتبال چیزی نیست که بتوان آن را پیش بینی کرد و هر لحظه ممکن است بازی به سود یکی از طرفین تغییر کند. همین مساله در مورد هوش مصنوعی گلدمن ساکس هم صدق می کند که چهار سال قبل در چنین روزهایی از قهرمانی برزیل سخن می گفت و در نهایت ژرمن ها با به ثمر رساندن ۷ گل سنگین ترین شکست را در خانه میزبان به آنها تحمیل کرده و تماشاگران پرشور را با چشمانی اشکبار روانه خانه کردند.
 
این موسسه مالی در بیانیه خود با تاکید روی جزییات فنی به ماهیت غیر قابل پیش بینی فوتبال نیز اشاره کرده است:
 
ما با استفاده از روش های آماری پیشرفته و داده های فراوان، طبیعت تصادفی این تورنومنت را هم در نظر گرفته ایم، با این حال این پیش بینی قطعی نیست چرا که فوتبال پیش ناپذیر است.
 
EA Sports که قهرمان جام جهانی دوره قبل را به درستی پیش بینی کرده بود این بار فرانسه را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.