بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 8, 2018
16:50 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92977

لپ تاپ گیمینگ شیائومی در ChinaJoy رونمایی شد

یک هفته پیش، شیائومی شروع به انتشار پوسترهایی در مورد لپ‌تاپ آینده خود کرد. اما ما نمی‌دانستیم که این لپ‌تاپ نسخه پیشرفته‌تر لپ‌تاپ Notebook Pro خواهد بود یا لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی. هر یک از آنها شانس حضور در China Joy در شانگهای را داشتند.
در این مراسم، همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، شیائومی نه تنها نسخه پیشرفته‌تر Notebook Pro بلکه نوت بوک گیمینگی را نیز رونمایی کرد. احتمالا قبلا با Notebook Pro شیائومی نسخه GTX آشنا شده‌اید. بنابراین زمان مناسبی است تا نگاهی به ویژگی‌های کلیدی لپ‌تاپ گیمینگ جدید شیائومی بیاندازیم. نقطه فروش این دستگاه باید نسل هشتم چیپ Intel Core آن باشد که قیمت دستگاه را به ۶۶۹۹ یوان (۹۷۵ دلار) می‌رساند.
 
 
همانند مدل قبلی خود، لپ‌تاپ گیمینگ جدید شیائومی از یک طراحی مینیمالیستی بدون وجود لوگویی در جلو، استفاده می‌کند. همچنین دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه چهار سطحی فول سایز و یک شاسی نور محیطی‌ می‌باشد. ۱۰ رابط در پشت این دستگاه قرار داده شده است. بنابراین می‌تواند نیازهای هر دو استفاده بیزینسی و بازی‌ای را برآورده سازد.
 
لپ‌تاپ Gaming جدید شیائومی با تراشه Core i7-8750H همراه شده است. بنابراین، ما با اولین پردازنده نوت بوک اینتل با شش هسته فیزیکی سر‌ و کار داریم. در مقایسه با نسل قبلی i7-7700HQ، عملکرد سیستم ۳۱٫۷٪، عملکرد نرم افزارهای اداری ۷۶٫۷٪ و عملکرد برنامه‌های طراحی ۹۲٫۲ درصد افزایش یافته است.
 
به غیر از ارتقاء CPU، لپ‌تاپ گیمینگ جدید شیائومی از یک کارت گرافیک بازی NVIDIA GeForce GTX 1060 پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای یک مموری DDR4 کانال دوگانه ۱۶ گیگابایتی + ۲۵۶GB درایو حالت جامد + ترکیب ۱TB هارد درایو مکانیکی است. این ویژگی باید برای هر بازی سنگینی کافی باشد. این نوت بوک به طور کامل از مموری با سرعت بالا DDR4-2666 و هارد دیسک حالت جامد ۲۵۶ گیگابایتی PCIe استفاده می‌کند، در حالی که یک M.2 PCIe / SATA SSD دوم را نیز در اختیار دارد. این دستگاه همچنین از افزایش دادن‌های صدای بازی پانورامیک Dolby پشتیبانی می‌کند و گواهینامه صوتی با کیفیت بالا Hi-Res را به دست آورده است. به همین دلیل یک غول عملکرد ورزشی الکترونیکی نامیده می‌شود.
 
در نهایت، از لحاظ انتقال شبکه باید گفت، کارت شبکه بی‌سیم ۸۰۲٫۱۱ac 2 × ۲ اینتل ۱۶۰ مگاهرتزی آن در مقایسه با نسل قبلی دارای دو بار سرعت دانلود نظری تا ۱۷۳۳ مگابیت در ثانیه است. این کارت به طور موثر عملکرد شبکه بی‌سیم را بهبود می‌بخشد. همچنین یک کارت خوان با سرعت بالای UHS-I داخلی نیز وجود دارد که حداکثر سرعت خواندن آن تا ۱۰۴MB / s می‌باشد‌.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.