سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 12, 2018
20:34 یکشنبه، 21ام مردادماه 1397
کد خبر: 93098

رشد تقاضا برای تجهیزات ایمنی نوت بوک و کالاهای کارکرده

در پی افزایش قیمت کالاهای کامپیوتری، بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری طی ماه های گذشته با افزایش تقاضا برای تجهیزات امنیتی مانند UPS، کول پد، نرم افزارهای امنیتی و … مواجه شده است.
 
بر اساس اعلام فعالان بازار، گرانی نوت بوک و نگرانی کاربران از خراب شدن این کالاها موجب شده است که آنها برای خرید تجهیزات امنیتی اقدام کنند.
علی وارسته یکی از فعالان بازار کامپیوتر با تایید این موضوع می گوید که در حال حاضر UPS و کول پد بیشترین میزان تقاضا را در بازار دارد که بیشتر UPSها از سوی کاربران اداری و کول پدها از سوی کاربران عادی و خانگی مورد تقاضا قرار می گیرند.
وی ب بیان این مطلب که رشد تقاضا و کاهش موجودی که در پی کاهش واردات خر داده است به افزایش قیمت ها در مورد این کالاها منجر شده است. این فعال بازار میزان رشد قیمت را در مورد دستگاه های UPS در حدود 50 درصد، در مورد کول پدها در حدود 35 تا 50 درصد و در مورد نرم افزاهای آنتی ویروس در حدود 30 درصد نسبت به 3 ماه گذشته اعلام کرد.
به گفته وی، اتفاق دیگری که در بازار کامپیوتر رخ داده است، رشد تقاضا برای کالاهای کامپیوتری کارکرده است که این افزایش تقاضا به رشد قیمت منجر شده است. 
محمد سلوکی میزان رشد قیمت نوت بوک های کارکرده را نسبت به شش ماه گذشته در حدود 50 تا 60 درصد، نسبت به 3 ماه گذشته در حدود 40 درصد و نسبت به هفته های گذشته در حدود 30 درصد افزایش یافته است.
فعالان بازار می گویند که با وجود رشد قیمت و تقاضا برای کالاهای کارکرده، فروشندگان کالاهای کارکرده رغبتی به فروش کالاهای کارکرده خود ندارند و ترجیح می دهند که این کالاها را برای تعمیر نمونه های آسیب دیده موجود در بازار اوراق کنند.
به گفته آنها، در حال حاضر کالاهای کارکرده در بازار ارج و قرب زیادی یافته اند و بازار پرپرونقی دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.