اپراتورها

تلفن همراه

September 11, 2018
13:20 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93823

دیوان محاسبات غیرقانونی شدن اخذ آبونمان تلفن را ابلاغ کرد

معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور غیرقانونی شدن اخذ آبونمان تلفن را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
 
اخذ آبونمان از قبض تلفن ثابت با شکایت معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور و رای دیوان عدالت اداری غیرقانونی اعلام شده است.
 
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل امروز اعلام کرد: در پی شکایت دیوان محاسبات و غیرقانونی شدن اخذ آبونمان تلفن با رای دیوان عدالت اداری معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، این موضوع به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
 
در بخشنامه معاونت حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به دستگاه های اجرایی آمده است:« نظر به این که هیات عمومی دیوان عدالت اداری حسب شکایت دیوان محاسبات کشور، طی دادنامه شماره 1318 مورخ 3 بهمن 1396 رای به ابطال مصوبه شماره 184 مورخ 25 اسفند 1392 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در خصوص اخذ آبونمان با توجه به ماده 60 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 ممنوع است.
 
در این ابلاغیه تاکید شده است: ضروری است دستگاه های اجرایی اقدامات قانونی لازم را برای اجرای مفاد ماده (13) قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری معمول دارند.
 
دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: در قانون برای اخذ آبونمان تلفن مجوزی پیش بینی نشده؛ بنابراین مصوبه 184 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر اخذ آبونمان خلاف قانون است.
 
بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از ابتدای سال 1393 آبونمان‌ها که در قبض گاز، برق و آب لحاظ می‌شد، به تلفن ثابت نیز اضافه شد.
 
هشتم تیرماه 1395 دیوان محاسبات کشور در شکایت نامه‌ای از هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را درخواست کرد.
 
دیوان محاسبات در بخشی از شکایت خود آورده بود: به موجب ماده 4 قانون تنظیم مقررات بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1380، دریافت هرگونه وجه، کالا یا خدمات تحت هر عنوان از اشخاص حقیقی و حقوقی توسط وزارتخانه‌ها، موسسه ها و شرکت‌های دولتی غیر از مواردی که در مقررات قانونی مربوطه تعیین شده یا می‌شود، ممنوع است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.