بازی

فناوری اطلاعات

January 20, 2019
12:23 یکشنبه، 30ام دیماه 1397
کد خبر: 97285

رونمایی از جدیدترین محصولات گیمینگ در خاورمیانه

شرکت ایسوس آخرین دستاوردهای خود در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را در شهر دبی کشور امارات متحده عربی، به نمایش گذاشت.
تنها چند روز پس از برگزاری نمایشگاه فناوری CES ۲۰۱۹  در شهر لاس وگاس آمریکا، شرکت ایسوس در شهر دبی امارات متحده همزمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به نمایش گذاشت.
 
بخش خاورمیانه Asus با برگزاری مراسمی در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی، ضمن معرفی محصولات جدیدش برای بازار خاورمیانه برخی از رایانه‌ها و قطعات معرفی شده خود در CES ۲۰۱۹ را برای اولین بار به معرض نمایش گذاشت.
 
بر اساس گزارش وب سایت feedbaac، یکی از تازه‌ترین محصولات رونمایی شده ایسوس، مدل جدید زن‌بوک با نام Zenbook ۱۳s  است که نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ ۹۷ درصد است، اما ایسوس با قرار دادن یک ناچ یا بریدگی در بالای صفحه نمایش، دوربین وب‌کم را نیز در این لپ‌تاپ برای کاربران خود قرار داده است.
 
این لپ‌تاپ ۱۲.۵ درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر خود کوچک‌تر شده، اما این کوچکی باعث نشده است که ایسوس عملکرد آن را فدا کند، پردازنده Core-i۷ نسل هشتم اینتل به همراه کارت گرافیک مجزای انویدیا MX۱۵۰، حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی  SSD این لپ‌تاپ را به یک غول کوچک تبدیل کرده است.
 
گفتنی است باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا یعنی Zenbook ۱۳s تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.
 
دیگر لپ‌تاپ جدید سری زن‌بوک ایسوس که در این مراسم معرفی شد، لپ‌تاپ Zenbook ۱۴ است و با اینکه از بسیاری جهات شباهت‌های بسیار زیادی به برادر کوچک‌تر خود دارد، اما دو فرق بسیار بزرگ بین این دو مدل وجود دارد؛ اولین فرق این لپ‌تاپ نامبرپد هوشمندی است که در ترک‌پد این زن‌بوک ۱۴ تعبیه شده و دیگر ویژگی منحصر به فرد Zenbook ۱۴، اسپیکرهای آن است.
 
زن‌بوک ۱۴ دارای ۴ اسپیکر است که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند و توسط شرکت Harman Kardon تایید شده‌اند.
 
سری بعدی لپ‌تاپ‌هایی که در خاورمیانه برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، سری Vivo Book بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این لپ‌تاپ‌ها، رنگ‌بندی آن‌هاست که در سال جاری دو رنگ جدید Peacock Blue و Coral Crush  به رنگ‌های قبلی این لپ‌تاپ اضافه شده است.
 
لبه‌های Vivo Book های جدید نیز دارای انحنا است و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و به جای دیگر منتقل کرد. سری جدید ویوو بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی است.
 
پردازنده نسل هشتم Core-i۷ به همراه کارت گرافیک MX۱۳۰ از دیگر ویژگی‌های ویوو بوک‌های جدید محسوب می‌شوند و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به همراه دو ترابایت فضای هارد دیسک و تا ۱۶ گیگابایت رم دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها است.
 
همچنین ایسوس در این رویداد از دو محصول پرچم‌دار مخصوص بازی خود رونمایی کرد. این محصولات لپ‌تاپ‌های  Zephyrus S  و Mothership بودند.
 
لپ تاپ Mothership،   به گفته فیل لیانگ، مدیر بخش طراحی ایسوس،   درواقع یک لپ‌تاپ عمودی ۱۷ اینچی است که دارای کیبوردی جداشونده است. به گفته وی، این محصول تنها لپ‌تاپ گیمینگ دنیا با کیبورد جداشونده محسوب می‌شود و این شرکت در طراحی آن از یک صفحه کلید جدا شونده استفاده کرده است که آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کند.
 
این لپ‌تاپ جدید تا سه صفحه نمایش خارجی را نیز پشتیبانی می‌کند و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ۴ اسپیکری که در زیر نمایشگر تعبیه شده است، تجربه فوق‌العاده فراگیری را برای گیمرها و علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای رقم می‌زند.
 
این محصول اولین لپ‌تاپ با تکنولوژی استاندارد های نسل ششم اینترنت وایرلس Wi Fi ۶ به حساب می‌آید و حتی دارای پورت ورودی LAN هم است. ایسوس در طراحی این لپ‌تاپ تکنولوژی‌هایی استفاده کرده است که تا پنج تا ۱۰ سال آینده خیال گیمرهای حرفه ای را از بابت سخت‌افزار راحت می‌کند.
 
 دیگر لپ تاپی که ایسوس در این رویداد از آن رونمایی کرده است، Zephyrus S نام دارد که با صفحه نمایشی ۱۷ اینچی و بدنه‌ای ۱۵ اینچی، باریک‌ترین لپ‌تاپ گمینیگ دنیا به شمار می‌رود که دارای کارت گرافیک انویدیا RTX ۲۰۸۰ Max-Q است.
 
فیل لیانگ برای اثبات صحت اظهارات خود، یک کوله‌پشتی مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی را به روی صحنه آورده و از درون آن لپ‌تاپ زفیروس اس ۱۷ اینچی را بیرون کشید.
زفیروس از یک پردازنده نسل هشتمی Core i۷ اینتل بهره می‌برد و همچنین کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی آن را تا یک ترابایت که متشکل از چهار حافظه SSD است بالا ببرند و ۲۴ گیگابایت رم DDR۴ نیز بیشنیه رم این لپ‌تاپ است.
 
هر دو لپ‌تاپ جدید ایسوس به قابلیت شارژ از طریق پورت USB-C مجهز هستند و کاربران در صورت عدم استفاده از لپ تاپ قادر خواهند بود با استفاده از یک شارژر موبایل پنج واتی نیز لپ تاپ خود را شارژ کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.