تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 13, 2019
16:10 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97715

آی‌بی‌ام روی سرویس ابری بلاک چین راه‌اندازی می‌کند!

طبق مقاله‌ی منتشر شده در رسانه‌ی خبری زدنت (ZDNet) در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن)، شرکت آی‌بی‌ام، شبکه‌ی اصلی بلاک چین خود را در دیتاسنتر ملبورن واقع در ایالت ویکتوریای کشور استرالیا، راه‌اندازی کرده است. این شبکه ظاهرا به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی خود را بر روی سرویس ابری این شرکت اجرا کنند.
 
این پلتفرم آی‌بی‌ام بر روی هایپرلجر فابریک (Fabric) ساخته شده است. هایپرلجر پروژه‌ای است که به بهبود فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین در صنایع مختلف کمک می‌کند. این پروژه توسط بنیاد لینوکس توسعه یافته است.
 
دیتاسنتر آی‌بی‌ام واقع در شهر سیدنی نیز در اواخر ماه مارس راه‌اندازی خواهد شد و به مراکز دیگر از جمله دیتاسنترهای واقع در توکیو، لندن، دالاس، سائو پائولو و تورنتو می‌پیوندد. روپرت کلچستر (Rupert Colchester)، رئیس بلاک چین آی‌بی‌ام در دفاتر استرالیا و نیوزیلند به زدنت اعلام کرد که احداث دیتاسنتر دوم در کشور استرالیا، قابلیت دسترس‌پذیری را افزایش و افزونگی در صورت از دست رفتن داده‌ها را فراهم می‌کند.
 
علاوه بر این، با ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، نیازی نیست داده‌های مشتریان بین مرز‌ها جا‌به‌جا شود و امنیت در برنامه‌های قانونی در دولت و سرویس‌های مالی برقرار می‌گردد. کلچستر همچنین افزود:  تعداد مشتریانی که برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین توسعه می‌دهند به حدی رسیده‌ که به مرکزی جداگانه برای ذخیره‌ی داده‌ها در استرالیا نیاز است.
 
کلچستر همچنین اظهار کرد که فناوری بلاک چین به صورت گسترده مورد استفاده بوده و در بین صنایع استرالیا بسیار پرکاربرد است: من این روزها جلسات آموزشی کمی برگزار می‌کنم اما مشتریان زیادی سعی دارند بفهمند چگونه می‌توانند از بلاک چین برای رفع چالش‌های کسب‌و‌کارشان استفاده نمایند.
 
در سپتامبر سال گذشته، شرکت ویسینیتی (Vicinity) با بیشتری میزان دارایی‌های املاک و مستغلات اعلام کرده بود که یک راهکار مبتنی بر بلاک چین را در شبکه‌ی انرژی سلول‌های خورشیدی خود با همکاری شرکت فناوری ‌محور پاورلجر (Power Ledger)، آزمایش خواهد کرد. این آزمایش جزئی از پروژه‌ی انرژی خورشیدی ۷۵ میلیون دلاری ویسینیتی در مرکز خرید کستل پلازا (Castle Plaza) در آدلاید ایالت استرالیای جنوبی گردید.
 
آی‌بی‌ام به صورت مستمر، استفاده از فناوری بلاک چین در پروژه‌های خود را افزایش می‌دهد. این شرکت در ۲۱ ژانویه، یک پروژه‌ی آزمایشی با استفاده از بلاک چین راه انداخت که طی آن ۱۰۸,۰۰۰ پرتقال ماندارین از چین به سنگاپور از راه کشتی، صادر شدند. بلاک چین توانست هزینه‌های مربوط به کاغذبازی و حمل‌ونقل در این پروژه را کاهش دهد.
 
آی‌بی‌ام در ۸ فوریه اعلام کرد که پروژه‌ای با ترکیب دو فناوری بلاک چین و اینترنت اشیاء برای مقابله با خشکسالی در ایالت کالیفرنیا در دست اجرا دارد. در این پروژه تیم تحقیقاتی آی‌بی‌ام با همکاری فناوری حسگر سوئیت سنس (SweetSense)، دانشگاه کلرادو بولدر و شرکت خصوصی حفاظت از منابع آب شیرین تراست (trust) پروژه‌ای مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیاء را برای مدیریت آب‌های زیرزمینی راه‌اندازی کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.