سخت‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

February 26, 2019
23:54 سه شنبه، 7ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97979

باMWC19: فناوری جدید BMW برای تعامل یکپارچه اتومبیل و راننده

 

BMW-Interacte-1170x779.jpg

 

شرکت خودروسازی BMW در جریان حضور خود در کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2019) از فناوری جدیدی موسوم به «تعامل طبیعی» رونمایی کرد که در اصل سیستم دریافت فرمان‌های صوتی، کنترل حرکتی و تشخیص چهره راننده را با یکدیگر ادغام می‌کند تا سرویس جدیدی را ارایه دهد که کمپانی آلمانی از آن به عنوان «سیستم عملیاتی چندمنظوره» یاد می‌کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)شرکت BMW در بزرگترین گردهمایی موبایلی جهان محصول جدید خود مجهز به این فناوری را به نمایش گذاشت و توضیح داد این اتومبیل سیستم تشخیص صدای راننده را شامل می‌شود، حسگر بهنیه و هوشمند برای تشخیص فعالیت‌های راننده به آن اضافه شده است و حتی می‌تواند حرکت انگشتان دست راننده را هم تشخیص دهد.

این سیستم به صورت یکپارچه در یک فناوری جدید ارایه شده است و BMW ادعا می‌کند که دقیق‌ترین و کامل‌ترین سیستم عاملی بین خودرو و راننده در جهان محسوب می‌شو.

این فناوری به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند دستورالعمل‌های گفتاری را ثبت و پردازش کند و سپس با استفاده از سیستم درک زبان طبیعی، معنی صحبت‌های راننده را بفهمد. برای این فناوری از الگوریتم‌های هوشمند یادگیری استفاده شده است تا اطلاعات به صورت یکجا در کنار هم قرار بگیرند و در آن واحد تفسیر شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت فناوری جدید BMW یک تجربه تعاملی چندبعدی است که راننده به صورت صوتی یا با حرکات دست خود می‌تواند با اتومبیل ارتباط برقرار کند.

«کریستوف گروت» مدیر توسعه سیستم‌های الکترونیکی BMW توضیح داد هدف آنها از ساخت فناوری جدید ایجاد کانال ارتباطی جدید است تا اتومبیل‌ها بتوانند شبیه به انسان‌ها پاسخ سریع و درست دهند. بر این اساس نسل جدید اتومبیل‌های BMW می‌توانند عادات معمول راننده را تشخیص دهند، دمای هوای مطبوع و مورد علاقه او را آماده کنند و بر اساس رفتار همیشگی راننده، موسیقی مورد علاقه و عطر مورد نظر او را در فضای داخلی پخش کنند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.