بازی

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

April 15, 2019
13:07 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98764

یک تیم حرفه‌ای بازی ویدیویی از هوش مصنوعی شکست خورد!

هوش مصنوعی شرکت "اوپن ای‌آی"(OpenAI) توانست یک تیم حرفه‌ای از بازیکنان بازی استراتژیک Dota 2 را شکست دهد. اکنون این هوش مصنوعی همه بازیکنان مدعی این بازی را حریف می‌طلبد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بهترین بازیکنان بازی استراتژیک Dota 2 به دنبال افتخار شکست دادن هوش مصنوعی شرکت "اوپن ای‌آی" هستند.
 
 
نسخه پنجم این هوش مصنوعی موسوم به "OpenAI Five" توانست پنج بازیکن از تیم OG که در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در این بازی شده بودند را شکست داد.
 
سیستم یادگیری عمیق این هوش مصنوعی با تکیه بر روش‌های تهاجمی و غیر متعارف از جمله احیای فوری قهرمانان یا همان هیروهای بازی در مراحل اولیه و انتخاب هیروهای ارزشمند، موفق شد. تیم OG در حالی مبارزه را واگذار کرد که اولین دور بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید.
 
شرکت اوپن ای‌آی از این رقابت استفاده کرد تا نشان دهد که هوش مصنوعی می‌تواند در کنار بازیکنان انسانی بازی کند و از سبک بازی آنها یاد بگیرد.
 
همگان می‌توانند در این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۲ آوریل با این هوش مصنوعی در هر دو حالت تیمی و رو در رو بازی کنند، اما نباید انتظار داشته باشند که برنده شوند، بلکه تنها می‌توانند ببینند که این هوش مصنوعی چقدر خوب است.
 
البته این هوش مصنوعی استراتژی‌های کوتاه مدت را ترجیح می‌دهد و در حال حاضر محدود به بازی با مجموعه‌ای از قوانین محدود است. بنابراین انسان‌ها هنوز در تصمیمات و استراتژی‌های درازمدت بهتر هستند.
 
اوپن ای‌آی یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی(AI) است که هدفش توسعه هوش مصنوعی بی‌ضرر(friendly AI) برای خدمت به بشریت است. این شرکت برای همکاری آزادانه با سایر مؤسسات و پژوهشگران پتنت‌ها و تحقیقات خود را به صورت عمومی منتشر می‌نماید.
 
بخشی از انگیزه‌های بنیانگذاران اوپن ای‌آی، به ویژه ایلان ماسک و سام آلتمن به نگرانی‌هایی که در رابطه با تهدید هوش مصنوعی برای موجودیت‌های دیگر تصور می‌شود، ذکر شده است.
 
این آخرین نمایش عمومی ربات OpenAI بود، بنابراین متأسفانه بعید است که در آینده شاهد چنین مسابقه‌ای بین هوش مصنوعی و بازیکنان حرفه‌ای باشیم.
 
با این حال این پیروزی نشان می‌دهد که Five به اندازه کافی قدرتمند است تا نه تنها در بازی Dota 2 بلکه در بازی‌های دیگر با مکانیک‌های متفاوت موفق شود.
 
توسعه چنین نوعی از هوش مصنوعی به لحاظ فنی منجر به آموختن تکنیک‌هایی می‌شود که می‌توانند در ربات‌ها و خارج از دنیای بازی استفاده شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.