تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 13, 2019
15:40 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99534

بخش خصوصی مجری نماد اعتماد الکترونیکی می‌شود

کل فرایند واگذاری و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی در قالب طرح «مشارکت بخش غیردولتی در ارائه خدمات الکترونیکی» به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برنامه‌ریزی برای برون‌سپاری فرایندهای اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طرح مشارکت بخش خصوصی در ارائه نماد اعتماد الکترونیکی را به دبیرخانه کمیسیون توسعه دولت‌الکترونیکی ارائه کرده است وپس از بررسی و تصویب این دبیرخانه فرایند واگذاری به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
مصوبه مشارکت بخش غیردولتی در ارائه خدمات الکترونیکی اواسط اردیبهشت ماه به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
 
معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تایید این خبر اعلام کرد: «پس از تصویب طرح مشارکت از سوی دبیرخانه کمیسیون دولت‌الکترونیکی امکان انتخاب پیمانکار فراهم خواهد شد.» 
 
بهنام امیری پیش‌بینی کرد تا پایان اردیبهشت ماه طرح مشارکت از سوی این دبیرخانه به تصویب برسد. او ادامه داد: «در صورت نهایی شدن طرح مشارکت فرایند انتخاب پیمانکار خاص‌تر می‌شود.»
 
امیری در توضیح اینکه چه فرایندهایی به پیمانکار واگذار خواهد شد گفت: «کلیه فرایندهای اجرایی و نظارتی نماد اعتماد الکترونیکی به پیمانکار واگذار خواهد شد و از آن پس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر کل فرایند نظارت خواهد کرد.»
معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: «در صورت واگذاری این بخش از فعالیت‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به بخش خصوصی، ظرفیت‌های مرکز آزاد خواهند شد و می‌تواند از این ظرفیت‌ها برای توسعه تجارت‌الکترونیکی در کشور بهره گیرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.