اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2019
17:25 جمعه، 27ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99622

راه اندازی نخستین «فضای کار مشترک» در حوزه علوم و فناوری اطلاعات

نخستین «فضای کار مشترک» (Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی در ایرانداک راه‌اندازی شد.
 
به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، قرارداد راه‌اندازی نخستین «فضای کار مشترک» (Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات، بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و یک شرکت نوآوری و کارآفرینی به امضا رسید.
 
«فضای کار مشترک» (Co-working Space) روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است. در ایران فضاهای کار اشتراکی در کنار شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم استارت‌آپی در حال توسعه هستند. این فضاها معمولاً برای رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها شکل گرفته‌اند.
 
ایرانداک با تأمین جا برای فضای کار مشترک با مساحت نزدیک به ۱۷۰ متر مربع و همکاری بخش خصوصی میزبان شرکت‌ها، تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات است.
 
راه‌اندازی این فضا با اهداف زیر شکل گرفته است:
 
— شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران فضای کار مشترک.
 
— کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در فضای کار مشترک.
 
— بازاریابی فضای کار مشترک.
 
— مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران و امور مالی.
 
— گسترش ارتباطات جهانی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در چارچوب قوانین و مقررات کشور مانند معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری با شرکت‌های صادرات و آسان‌سازی صادرات محصولات شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران، کوشش برای دریافت پروژه‌های فناوری اطلاعات از کشورهای دیگر و واگذاری به شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی، همکاری با فضاهای کار مشترک جهانی شناخته شده مانند Station F و Astrolabs و نیز پذیرش شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران خارجی، انجام گردشگری کارآفرینی و معرفی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران ایرانی به فضاهای کار مشترک جهانی.
 
— برگزاری رویداد و آکادمی برای پر کردن شکاف میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت و دولت.
 
—آسان‌سازی استفاده شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران از امکانات و تسهیلات شبکه شرکت‌های همراه شرکت.
 
— کمک به تأمین پیش‌نیازهای حقوقی و مالیاتی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران برای کار در فضای کار مشترک.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.