رگولاتوری

June 29, 2019
19:43 شنبه، 8ام تیرماه 1398
کد خبر: 100574

اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت ملی پست

با اجرای طرح تحول دیجیتال و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلت فرمی شدن خدمات در شرکت ملی پست، بخش خصوصی حضور موثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.
 
به گزارش تسنیم، با اجرای طرح تحول دیجیتال در پست و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلت فرمی شدن خدمات، بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک صنعت پست، حضور موثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.
سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم همواره بر فعال شدن بخش خصوصی و کاهش اقتصاد دولتی استوار است و طبق این سیاست، شرکت ملی پست نیز نقشه راهی مبنی بر هموارسازی حضور شرکت های نوپا و دانش بنیان در حوزه خدمات پستی ترسیم کرده است.
در این نقشه راه، پست سکوی پرقدرتی برای بخش خصوصی خواهد شد تا با استفاده از زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری پست، به ارائه خدمات الکترونیکی و لجستیکی بپردازند.
بر همین اساس، در هفته پایانی خردادماه، پست از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سامانه‌های دانشگاهی دعوت کرد با استفاده از وب‌سرویس‌‌های تولید بارکدپستی، استعلام نر‌خ و سایر زیرساخت‌های نرم‌افزاری این شرکت، در زمینه سامانه تحویل مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با پست همکاری کنند.
در همین ارتباط این شرکت در فراخوانی دیگر، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیام رسان‌های سازمانی را دعوت به همکاری کرد.
به این منظور، این دسته از شرکت ها می توانند با همکاری پست و استفاده از زیرساخت های این شرکت، پیام رسان های سازمانی که ارتباطات میان کارکنان سازمان‌ها و مکاتبات آن‌ها را تسهیل می کند، تولید و به سازمان های دولتی و خصوصی متقاضی عرضه کنند.
ارائه خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) کدپستی و آدرس های مکان محور با استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه ملی جی نف (پایگاه نشانی استاندارد مکان محور) با همکاری شرکت های فعال بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات پست در راستای همکاری گسترده تر با بخش خصوصی است.
 پست در این ارتباط با انتشار فراخوان دیگری از شرکت های بخش خصوصی در حوزه تولید نقشه های بومی دعوت به همکاری کرده است.
این همکاری در زمینه ارائه سرویس های مبتنی بر فناوری، توسعه و راه اندازی خدمات نوین، بازاریابی و بهره برداری از سامانه های برخط (وب سرویس) کدپستی و نشانی مکان محور خواهد بود.
شرکت ملی پست ضمن واگذاری نمایندگی به شرکت های برگزیده، بازاریابی و بهره برداری از وب سرویسهای کدپستی و نشانی مکان محور (GNAF) را نیز توسعه خواهد داد.
این در حالی است که به گفته محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، این شرکت تا پایان سال جاری 70 عنوان فراخوان همکاری با کسب و کارها و شرکت های خصوصی منتشر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.