اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 5, 2019
21:51 جمعه، 14ام تیرماه 1398
کد خبر: 100711

سهم محصولات مختلف در درآمدزایی اپل، آلفابت، ماکروسافت، آمازون و فیسبوک

 
 
محصولات و سرویس‌های مختلفی از سوی بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ارائه می‌شود که هر کدام با استقبال متفاوتی در جهان روبه رو می‌شوند و بدین ترتیب میزان درآمدزایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده محصولات تکنولوژی بخش بزرگی از درآمدهای خود را از محصولات معروف و محبوب خود به دست می‌آورند و سایر سرویس‌ها و محصولات آنها سهم کوچکی در افزایش درآمدزایی و سودآوری آنها دارند.
 
طبق اعلام وب سایت visualcapitalist، این گزارش که به میزان درآمد و سهم محصولات مختلف توسعه داده شده توسط غول‌های تکنولوژی در جهان همچون اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک می‌پردازد، بر اساس اطلاعات و آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران، با گذشت زمان همچنان اطلاعات آماری نشان می‌دهد که سهم هر یک از محصولات در افزایش درآمدهای حاصل از توسعه و فروش شرکت‌های مذکور تغییر چندانی نداشته است و تقریباً ثابت باقی مانده است.
 
در زیر به سهم هر یک از محصولات و سرویس‌های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آنها خواهیم پرداخت:
 
اپل
 
گوشی‌های هوشمند آیفون: ۶۳ درصد
 
تبلت‌های آیپد: ۱۰ درصد
 
لپ تاپ‌های مک بوک: ۱۱ درصد
 
سرویس و خدمات: ۱۱ درصد
 
سایر محصولات: ۵ درصد
 
 
 
 
آلفابت (شرکت مادر گوگل)
 
تبلیغات در پلتفرم یوتیوب و Google Ads : ۸۸ درصد
 
سایر محصولات شامل سیستم عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند پیکسل و فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور: ۱۱ درصد
 
سایر محصولات همچون Verily ، nest، capital G ، Google fiber و Colico : ۱ درصد
 
 
 
 
مایکروسافت
 
برنامه‌های مایکروسافت آفیس: ۲۸ درصد
 
سرورهای سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آژور: ۲۲ درصد
 
کنسول‌های بازی ایکس باکس: ۱۱ درصد
 
سیستم عامل ویندوز: ۹ درصد
 
تبلیغات در پلتفرم‌های بینگ و Microsoft advertising : ۷ درصد
 
محصولات مایکروسافت سرفیس: ۵ درصد
 
سایر: ۱۸ درصد
 
 
 
 
آمازون
 
فروشگاه آنلاین و اینترنتی محصولات در آمازون: ۷۲ درصد
 
رسانه‌های مبتنی بر پلتفرم آمازون: ۱۸ درصد
 
آمازون وب سرویس: ۹ درصد
 
سایر: ۱ درصد
 
 
 
 
فیس بوک
 
تبلیغات در پلتفرم فیس بوک: ۹۷ درصد
 
سایر: ۳ درصد
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.