اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 22, 2019
14:50 دوشنبه، 31ام تیرماه 1398
کد خبر: 101107

افول تبلیغات اینترنتی از سال آینده

روزنامه گاردین در شماره امروز خود نوشت که نرخ رشد بازار تبلیغات اینترنتی به دلیل نگرانی‌هایی بر سر رسوایی‌های اینترنتی کُند شده است و سال بعد بازار تبلیغات سینمایی از تبلیغات اینترنتی پیشی خواهد گرفت.
 
به گزارش روزنامه گاردین، اینترنت برای اولین بار در دو دهه گذشته در حال از دست دادن شهرت خود به عنوان سریع‌رشدترین بخش بازار جهانی تبلیغات است زیرا برندها در جستجوی یک فضای بی‌خطر برای صرف بودجه‌های تبلیغاتی خود به رسانه‌های سنتی مانند سینما، بیلبوردها و سایت‌های پوستر روی آورده‌اند.
 
در این روزنامه آمده است که بازار جهانی تبلیغات اینترنتی که تحت سلطه گوگل و فیس‌بوک قرار دارد ، سال آینده برای اولین بار از زمان رونق بازار اینترنت، موقعیت خود را به عنوان سریع‌رشدترین رسانه تبلیغاتی واگذار و در انتهای این قرن سقوط خواهد کرد.
 
براساس تحقیقات گروه آژانس بین‌المللی رسانه‌ای «زنیت» Zenith، پیش‌بینی می‌شود که سال آینده نرخ رشد تبلیغات اینترنتی در سطح جهان  ۱۰ درصد باشد که این میزان پایین‌ترین سطح از زمان رونق اینترنت در سال ۲۰۰۱ محسوب می‌شود؛ این کاهش رشد به این معناست که طبق پیش‌بینی‌ها تبلیغات سینمایی، سال آینده بیش از ۱۲ درصد افزایش یابد و به سریع‌رشدترین رسانه تبلیغاتی تبدیل شود.
 
از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که شرکت‌ها نیز از بمباران کردن اینترنت با پیام‌هایی که مطمئن نیستند چه کسی آنها را می‌بیند، خسته شده‌اند و مخاطبان نیز به چیزی که بر پرده سینما می‌بینند نسبت به آنچه در اینترنت به سوی آنها پرتاب شده است، اعتماد بیشتری دارند.
 
همچنین انتظار می‌رود که بخش تبلیغات در فضای باز که شامل بیلبوردها، بدنه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های قطار می‌شود نیز در سال ۲۰۲۰ به یک میزان سالم ۵ درصد افزایش یابد و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در سایر رسانه‌ها از جمله روزنامه‌ها و تلویزیون را به دنبال داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.