تلفن همراه

گوشی

August 4, 2019
10:57 یکشنبه، 13ام مردادماه 1398
کد خبر: 101573

احیای دوباره سهم نوکیا در بازار موبایل

 
نوکیا موفق شده است فروش گوشی‌های هوشمند خود را به ۴.۸ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ برساند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰۰ هزار دستگاه موبایل بیشتر بفروشد.
 
شرکت اچ‌دی‌ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشی‌های این شرکت را در سال های اخیر خریداری کرده است، به تازگی با انتشار گزارش مالی و عملکرد نوکیا در بازارهای جهانی فروش گوشی‌های هوشمند اعلام کرده است که این شرکت فنلاندی توانسته است در دومین فصل ۲۰۱۹ میزان فروش گوشی‌های خود را به ۴.۸ میلیون دستگاه برساند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ که بر روی چهار میلیون ایستاده بود، ۸۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.
 
بر اساس جدول زیر که از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت منتشر شده است، سهم نوکیا از بازارهای جهانی فروش موبایل بدین ترتیب از ۱.۱ درصد در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد در فصل دوم ۲۰۱۹ رسیده است.
 
 
افزایش سهم نوکیا در بازارهای جهانی فروش موبایل و همچنین تعداد دستگاه‌های فروخته و عرضه شده در جهان از سوی این غول تکنولوژی که روزگاری بر بازار موبایل تمامی کشورهای جهان سلطه داشت، نشان‌دهنده عملکرد مناسب و اتخاذ سیاست‌گذاری‌های به موقع از سوی شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال است که توانست در عرض مدت چند سال، فروش نوکیا را که تقریبا به صفر رسیده بود، باری دیگر احیا کند و به تعبیر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، تبدیل به فرشته نجات نوکیا شود.
 
بر اساس جدول بالا، تقریبا می‌توان گفت که بیشتر برندها و شرکت‌های تولیدکننده موبایل بجز اپل و ال‌جی، سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش داده‌اند در این میان، شرکت چینی اوپو نیز بدون هیچ تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل، سهم خود را در ۸.۱ درصد نگه داشته است.  
 
عملکردهای نوکیا در یک سال گذشته به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی قصد دارد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشی‌های همراه باز گردد و در صدر فهرست برترین و پرفروش‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جای گیرد.
 
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خود را از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر می‌شود که نوکیا همچون بسیاری از شرکت‌ها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.