تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 5, 2019
11:16 دوشنبه، 14ام مردادماه 1398
کد خبر: 101624

خدمات پس از فروش و کیفیت دو بازوی مهم صادرات محصولات دانش‌بنیان

 
 مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال درحوزه پلیمر معتقد است که خدمات پس از فروش و ثبات در کیفیت، دو بازوی مهم در استمرار صادرات محصولات دانش‌بنیان است.
 
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت پویا پلیمر تهران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است، این شرکت مستربچ‌های پلی‌اتیلنی بهبود یافته با فناوری‌ نانو تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.
 
 محسن هنریان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: سال گذشته این شرکت دانش بنیان موفق به صادرات بیش از ۳۳۰۰ تُن محصولات دانش‌بنیان شده است، این محصولات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (C.I.S)، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهایی مانند ترکیه و کره‌ جنوبی صادر شده است، از مجموع صادرات این شرکت، ۳۰۰ کیلو مربوط به محصولات نانویی بوده است.
 
وی، درباره دلایل موفقیت صادرات این شرکت گفت: کیفیت یکی از مسائل بسیار مهم در شرکت پویا پلیمر است به طوری که تلاش ما همیشه در راستای یکنواخت بودن کیفیت محصولات است بنابراین مشتریان خارجی می‌توانند نسبت به خرید این محصولات اطمینان پیدا کنند، از آنجایی که بخش عمده محصولات ما به صورت افزودنی یا ترکیبی توسط مشتریان برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود هر نوع نوسان یا تغییری در کیفیت محصولات ما روی محصول نهایی مشتری تاثیر مستقیم دارد.
 
وی بیان داشت: بنابراین تثبیت و یکنواختی کیفیت در جلب نظر مشتریان خارجی تاثیر بسزایی داشته و در نهایت به موفقیت در امر صادرات کمک شایانی می‌کند، دومین نقطه قوت این شرکت درحوزه صادرات، خدمات پس از فروش است به طوری که کارشناسان این شرکت در صورت لزوم به شرکت‌های خریدار مراجعه کرده و مشکلات و مسائل فنی پیش آمده را رفع می‌کنند، این موضوع نیز برای صادرات اهمیت زیادی دارد و اعتماد مشتریان خارجی را جلب می‌کند.
 
وی افزود: از جمله نقاط قوت این شرکت، وجود دانش فنی و امکان تغییر محصول براساس نیاز مشتری است، در واقع اگر مشتری بخواهد محصولی با شرایط خاص و متناسب با نیاز تولید شود این امکان وجود دارد تا فرمولاسیون را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا در نهایت محصولی ویژه برای هر مشتری ارائه شود، این نکات اهمیت زیادی برای موفقیت یک شرکت در امر صادرات دارد.
 
وی درباره راهبردهای بازاریابی این شرکت گفت: یکی از راهبردها شرکت در نمایشگاه‌ است، برای مثال با شرکت در نمایشگاه‌هایی مانند چایناپلاست (Chinaplas) توانمندی خود را برای طیف وسیعی از مشتریان به نمایش می‌گذاریم، علاوه براین تلاش داریم تا با حضور در کشورهای مختلف و بازدید از کارخانه‌ها و صنایع، نسبت به شناسایی بازارهای جدید اقدام کرده و با این مشتریان جدید ارتباط برقرار کنیم، از این رو به صورت دوره‌ای در طول سال به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم.
 
وی یادآور شد: ظرفیت رسمی سالیانه این شرکت در شرکت‌های تابعه بالغ بر۱۲۰ هزار تن در زمینه تولید انواع آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است،این شرکت با اخذ استانداردهای بین‌المللی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و اخذ گواهی‌نامه‌های بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های معتبر مصرف‌کننده داخلی بالغ‌ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، کانادا، ترکیه، عراق و پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند، این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.