خدمات پس از فروش نیازمند فرهنگ سازی است
ICTna.ir – امروزه استفاده از تجارب و الگوهای بین المللی و بومی ساختن آنها به منظور حمایت هر چه بیشتر از حقوق مشتری در کشور کاملا ضروری به نظر می رسد .
به گزارش ایستنا مریم امیر فرشی مدیر روابط عمومی اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش در آستانه برگزاری این همایش که از 29 خرداد لغایت اول تیر ماه سال جاری به مدت چهار روز با حضور جمعی از صاحبان کالا و خدمات در مرکز همایش های وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود خاطر نشان ساخت این همایش به منظور دستیابی به ارتباط دو سویه با مشتریان، توجه به امر مشتری مداری و بررسی حقوق مصرف کننده برگزار می گردد تا از این طریق تاثیر متقابل فرآیند خدمات پس از فروش در زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه مشخص و جایگاه آن معین گردد.
وی در ادامه افزود این همایش در حوزه هایی چون خودرو، لوازم خانگی، بانکداری، برگزار و در بخش جنبی آن نمایشگاهی به وسعت 390 متر مربع فضای مفید برپا خواهد شد که در بخش خودرو اکثر خودروسازان مربوط به بخش خصوصی بوده است.
وی در ادامه افزود نشست تخصصی مخابرات و کامپیوتر به دلیل عدم استقبال بخش های خصوصی به زمان دیگری موکول گشته که متعاقبا اعلام خواهد گردید.
به گفته وی به منظور توسعه فرهنگ حمایت از مصرف کننده برخی از سازمانهای دولتی چون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی؛ وزارت صنایع و معادن، سازمان گسترش و نوسازی، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، شرکت مخابرات، و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پشتیبانی و حمایت معنوی خود را از همایش مذکور اعلام نموده اند.
وی در ادامه تصریح کرد تا کنون حدود 150 نفر در حوزه های مختلف جهت حضور در همایش ثبت نام کرده اند که این ثبت نام برای هر نشست تا روز برگزاری ادامه خواهد داشت این در حالی است که مهلت ثبت نام جهت حضور در همایش و دریافت غرفه تنها تا 27 خرداد ماه می باشد.
مدیر عامل شرکت طرح ساز مهر تحول در مدیریت کیفیت خدمات پس از فروش را از مهمترین مباحث مورد بررسی همایش عنوان کرد.
امیر فرشی همچنین یکی از آیتم های مهم برای رشد شرکتهای خصوصی را بها دادن به امر خدمات پس از فروش می داند و معتقد است یکی از آیتم های اصلی جهت رشد شرکتهای خصوصی همین مقوله خدمات پس از فروش است که این مسئله نه تنها حیات و رمز بقای شرکتهای تولیدی را سبب می شود بلکه یکی از پیش شرطهای لازم برای ورود به سازمان تجارت جهانی می باشد.
وی در ادامه افزود امروز دنیا، دنیای رقابت است و در یک فضای رقابتی هر اندازه کیفیت خدمات پس از فروش ارتقا بیشتری پیدا کند. قطعا استقبال از کالا در تمام دنیا رویکرد بهتری را طی خواهد کرد در واقع افزایش قدرت رقابت با کالاهای مشابه خارجی برای رسیدن هر چه سریعتر به wto و همچنین دستیابی به یک اقتصاد آزاد حرف اول را می زند لذا کیفیت مطلوب و ارایه خدمات پس از فروش مناسب نقش کلیدی برای حرکت به سمت توسعه را خواهد داشت.
وی همچنین به مهمترین محورهای مورد بحث همایش اشاره کرد و گفت مشتری مداری، ایجاد بازار های جدید، آسیب شناسی- فرهنگ سازی و بومی سازی از مهمترین محورهای همایش می باشند.امیر فرشی نژاد معتقد است استفاده از تجارب و الگوهای بین المللی و بومی ساختن آن الگوها در خصوص رضایت مشتری بعنوان یک شاخص اصلی، یکی از مواردی است که باید در کشور به آن پرداخت به اعتقاد وی با بومی سازی الگوهای بین المللی در زمینه خدمات پس از فروش می توان تا حدودی در راستای خواستهای مشتریان گامهای مثبتی برداشت و انتظارات آنها را برآورده ساخت.
به گفته مدیر عامل شرکت طرح ساز مهر متاسفانه در کشور خدمات پس از فروش آنطور که شایسته است به رسالت خود عمل نکرده و این مسئله هم در امر خرید و هم فروش یک فرهنگ سازی همه جانبه را می طلبد در واقع ارتقا سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به حقوق فردی کاملا ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امیر فرشی در پایان تصریح کرد امروزه بسیاری از شرکتهای تولیدی و خدماتی عنوان خدمات پس از فروش را تنها یک حربه و ابزاری تبلیغاتی برای فروش کالای خود می دانند و صرفا عرضه محصولات را مد نظر قرار داده اند که این مسئله کاملا نگران کننده است.
گفتنی است اولین همایش و نمایشگاه خدمات پس از فروش از 29 خرداد لغایت31 خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در مرکز همایش های وزارت کار و امور اجتماعی و در حاشیه آن نمایشگاه اختصاصی برگزار می گردد.
گفتنی است ورود برای عموم آزاد و زمان برای بازدید از نمایشگاه 30/8 تا 30/18 می باشد. و علاقه مندان می توانند جهت حضور و ثبت نام در همایش مذکور به آدرس اینترنتی www.iransupportex.com مراجعه و یا با شماره تلفن های 35و 88454613 تماس حاصل نمایند.