اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

August 21, 2019
14:00 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1398
کد خبر: 102447

سبحانی فر:افول رایتل در سایه‌ی انتخاب مدیران غیرحرفه‌ای است؛ از فروش فرکانس رایتل به اپراتورها جلوگیری شود

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس، گفت: متاسفانه مشکلات مدیریتی در رایتل باعث شده کمتر به خدمت رسانی توجه شود، لذا باید در این اپراتور، تخصصی‌تر فکر و عمل شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس پیرامون شائبه‌هایی مبنی بر اعمال فشارهای بیرونی طی ماه‌های اخیر برای ایجاد تغییرات مدیریتی در رایتل و جایگزینی افراد سیاسی با مدیران تخصصی در این اپراتور، گفت: رایتل با رسالت خاصی شروع به کار کرد تا بتواند با پهنای باند بیشتر، سرویس بهتر و خدمات مناسب‌تری را ارائه کند.
 
rightel-logo2.jpg
 
وی، ادامه داد: متاسفانه این اپراتور در ابتدای کار، دچار موانع و مشکلاتی شد و امروز آن رسالت و خدمات توسط سرویس‌دهنده‌ها و اپراتورهای دیگر و در قالب سرویس‌های جدیدتر ارائه می‌شوند؛ مانند ایمو و واتس اپ و به طور کلی خدمات تصویری که توسط اپراتورهای دیگر قابل ارائه است.
 
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس در گفتگو با سیتنا، گفت: آنچه که از این اپراتور انتظار می‌رود این است که خدمات و سرویس‌دهی بهتر، در پهنای باند بیشتر ارائه دهد تا جایگاه خود را حفظ کند، اما با تغییرات مختلف مدیریتی که در این اپراتور رخ می‌دهد و با توجه بر اینکه سهامدار اصلی این اپراتور تامین اجتماعی است، دچار نوسانات شده و این نوسانات و افول در سایه‌ی انتخاب مدیران غیرحرفه‌ای است و از طرفی با سرعت زیادی این تغییرات مدیریتی انجام می‌شوند و این مساله باعث شده تا این اپراتور آن طور که باید ظاهر نشود و بازدهی خوبی نداشته باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس پیرامون دخالت مجلس در این حوزه، اظهار کرد: مجلس بر خدمات و سرویس دهی بهتر نظارت می‌کند اما نمی‌تواند در تغییرات مدیریتی دخالتی کند و سهامداران این اتفاق را رقم می‌زنند.
 
وی، افزود: برای ما، مهم این است که خدمات رسانی و سرویس‌دهی خوبی توسط این اپراتور انجام شود. متاسفانه مشکلات مدیریتی در این اپراتور باعث شده کمتر به خدمات توجه شود، لذا این نکته‌ای است که باید بیشتر لحاظ شود تا در این اپراتور، تخصصی‌تر فکر و عمل کنند.
 
سبحانی فر، اظهار کرد: مدیران رایتل باید تعامل بیشتری با وزارت ارتباطات داشته باشند و از زیرساخت‌های موجود استفاده کنند تا خدمات خود را بهبود بخشند.
 
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، گفت: امروز به نظر می‌رسد رایتل باید به خدمات دهی بیشتر بپردازد؛ در حالی که به فروش فرکانس‌های خود به اپراتورهای دیگر می پردازد که کار خوبی نیست. رایتل باید از ظرفیت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کند و سرویس‌های جدیدی را ارائه دهد تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.