عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس، گفت: متاسفانه مشکلات مدیریتی در رایتل باعث شده کمتر به خدمت رسانی توجه شود، لذا باید در این اپراتور، تخصصیتر فکر و عمل شود.
رمضانعلی سبحانیفر، عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس پیرامون شائبههایی مبنی بر اعمال فشارهای بیرونی طی ماههای اخیر برای ایجاد تغییرات مدیریتی در رایتل و جایگزینی افراد سیاسی با مدیران تخصصی در این اپراتور، گفت: رایتل با رسالت خاصی شروع به کار کرد تا بتواند با پهنای باند بیشتر، سرویس بهتر و خدمات مناسبتری را ارائه کند.
وی، ادامه داد: متاسفانه این اپراتور در ابتدای کار، دچار موانع و مشکلاتی شد و امروز آن رسالت و خدمات توسط سرویسدهندهها و اپراتورهای دیگر و در قالب سرویسهای جدیدتر ارائه میشوند؛ مانند ایمو و واتس اپ و به طور کلی خدمات تصویری که توسط اپراتورهای دیگر قابل ارائه است.
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس در گفتگو با سیتنا، گفت: آنچه که از این اپراتور انتظار میرود این است که خدمات و سرویسدهی بهتر، در پهنای باند بیشتر ارائه دهد تا جایگاه خود را حفظ کند، اما با تغییرات مختلف مدیریتی که در این اپراتور رخ میدهد و با توجه بر اینکه سهامدار اصلی این اپراتور تامین اجتماعی است، دچار نوسانات شده و این نوسانات و افول در سایهی انتخاب مدیران غیرحرفهای است و از طرفی با سرعت زیادی این تغییرات مدیریتی انجام میشوند و این مساله باعث شده تا این اپراتور آن طور که باید ظاهر نشود و بازدهی خوبی نداشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس پیرامون دخالت مجلس در این حوزه، اظهار کرد: مجلس بر خدمات و سرویس دهی بهتر نظارت میکند اما نمیتواند در تغییرات مدیریتی دخالتی کند و سهامداران این اتفاق را رقم میزنند.
وی، افزود: برای ما، مهم این است که خدمات رسانی و سرویسدهی خوبی توسط این اپراتور انجام شود. متاسفانه مشکلات مدیریتی در این اپراتور باعث شده کمتر به خدمات توجه شود، لذا این نکتهای است که باید بیشتر لحاظ شود تا در این اپراتور، تخصصیتر فکر و عمل کنند.
سبحانی فر، اظهار کرد: مدیران رایتل باید تعامل بیشتری با وزارت ارتباطات داشته باشند و از زیرساختهای موجود استفاده کنند تا خدمات خود را بهبود بخشند.
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، گفت: امروز به نظر میرسد رایتل باید به خدمات دهی بیشتر بپردازد؛ در حالی که به فروش فرکانسهای خود به اپراتورهای دیگر می پردازد که کار خوبی نیست. رایتل باید از ظرفیتهای خود به نحو مطلوب استفاده کند و سرویسهای جدیدی را ارائه دهد تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کند.