امنیت

فناوری اطلاعات

August 21, 2019
14:24 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1398
کد خبر: 102451

چسبیدن کاربران به عادات بد انتخاب رمزهای عبور ضعیف

گوگل نتایج حاصل از مطالعه گسترده خود در مورد عادات کاربران جهانی برای انتخاب رمز عبور را منتشر کرد و طی آن مشخص شد چرا هکرها از حملات موسوم به «انتشار رمز عبور» در حساب‌های کاربری آنلاین استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان داد بسیاری از کاربران به رمز عبور همیشگی خود می‌چسبند و حتی زمانی که به آنها هشدار می‌دهد عبارت مذکور را تغییر دهند، باز هم چنین کاری را انجام نمی‌دهند.
 
تکنیک «انتشار رمز عبور» از جمله روش‌های کارآمد برای هکرها محسوب می‌شود تا بتوانند رمزهای عبور انتخاب شده توسط کاربران را حدس بزنند و همچنین سیستم‌های امنیتی مخصوص قفل کردن حساب‌های کاربری پس از چند بار استفده از رمز ورود اشتباه را دور بزنند.
 
دولت آمریکا به تازگی هشدار داده است که گروهی از هکرها از روش مذکور برای استقرار بدافزارهای مخرب روی سیستم‌های مختلف استفاده کرده‌اند تا بتوانند به سرورهای شرکت فناوری Citrix دسترسی پیدا کنند و بیش از ۶ ترابایت اطلاعات را سرقت کنند.
 
این تکنیک جمع آوری تعداد زیادی از نام‌های کاربری را شامل می‌شود تا به کمک تعداد کمی از رمزهای عبور امکان ورود به حساب‌های کاربری فراهم شود.
 
بررسی های که مایکروسافت پیش از این انجام داده بود نشان داد بیشترین حملات سایبری از طریق رمزهای عبور ۱۲۳۴۵۶، ۰۰۰۰۰۰، ۱qaz2wsx و a123456 صورت گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.