تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 24, 2019
10:04 شنبه، 2ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102514

کدام سرویس‌های پستی پرترافیک شدند؟

 
سرویس‌های پستی سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که کمترین ترافیک این سرویس متعلق به پست ویژه با بیش از یک میلیون و بیش‌ترین این سرویس‌ها متعلق به پست عادی با ترافیک بیش از ۳۳ میلیون است.
 
شرکت پست برای ارسال مرسولات شیوه‌های مختلفی در نظر گرفته که تبعا هر شیوه هزینه‌های خاص خود را به دنبال داشته و شرایط خاصی را داراست. نمودار مقایسه‌ای ترافیک مرسولات پستی در شرکت ملی پست به تفکیک نوع سرویس در سه ماهه اول سال جاری توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.
 
 
بر این اساس سرویس پست ویژه با تعهد زمانی توزیع، خدمتی است که محل تحویل مرسوله، توسط مشتری تعیین و مراحل عملیاتی مربوط به آن به‌صورت خاص و ویژه و مدت زمان ارائه خدمت (قبول و توزیع مرسوله) در بازه‌های زمانی تعهد شده انجام می‌گیرد. در این سرویس در حال حاضر محدوده ارائه خدمت از نظر مقصد به چهار گروه شهری، بین ‌شهری درون‌استانی، بین‌ شهری استان همجوار و بین شهری استان‌های غیرهمجوار تقسیم شده است. تعهدات توزیع مرسولات برای مقاصد شهری حداکثر سه ساعت و برای مقاصد بین شهری حداکثر تا ساعت ۱۰ یا ۱۲ روز بعد از قبول مرسوله است.
 
اگر فرستنده تمایل داشته باشد هنگام تحویل مرسوله (از نوع نامه، مطبوعات، کیسه مخصوص (جراید و مطبوعات)، بسته کوچک (حاوی هدیه و سوغات) به پست، قبض رسید دریافت کرده و هنگام تحویل مرسوله به گیرنده از وی امضاء اخذ شود، می‌تواند از سرویس پست پیشتاز استفاده کند. حداکثر وزن این مرسولات غیر از کیسه مخصوص مطبوعات (۳۰ کیلو گرم) به میزان دو کیلوگرم خواهد بود و مشتری باید حتماً جهت ارسال مرسوله به باجه‌های پستی مراجعه کند.
 
همچنین اگر فرستنده تمایل داشته باشد هنگام تحویل مرسوله (از نوع نامه، مطبوعات، کیسه مخصوص (جراید و مطبوعات)، بسته کوچک (حاوی هدیه و سوغات)) به پست، قبض رسید دریافت کرده و هنگام تحویل مرسوله به گیرنده از وی امضاء گرفته شود، می‌تواند از سرویس پست سفارشی استفاده کند. حداکثر وزن این مرسولات غیر از کیسه مخصوص مطبوعات (۳۰ کیلوگرم) به میزان دو کیلوگرم خواهد بود و مشتری باید حتماً جهت ارسال مرسوله به باجه‌های پستی مراجعه کند.
 
اما در سرویس پست عادی، تنها مرسولات نامه و مطبوع قبول و توزیع شده و رسیدی به فرستنده ارائه نمی‌شود. هنگام توزیع نیز از گیرنده امضاء اخذ نشده و کلیه مراحل پستی بدون ثبت انجام می‌شود. فرستنده باید به میزان لازم تمبر روی پاکت الصاق کرده و پاکت را داخل صندوق‌های پستی سطح معابر بیندازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.