اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 24, 2019
14:30 شنبه، 2ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102556

نیمی از جستجوهای گوگل حتی به یک کلیک هم ختم نمی شود

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد نیمی از جستجوهای انجام شده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینک های ارائه شده توسط جستجوگر آن نمی شود.
 
 
به نقل از زددی نت، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد نیمی از جستجوهای انجام شده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینک های ارائه شده توسط جستجوگر آن نمی‌شود. بررسی یادشده نشان می دهد در آمریکا ۵۰/۳۳ درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل با استفاده از گوشی و رایانه رومیزی به هیچ کلیکی بر روی لینک های نمایش داده شده نمی انجامد.
 
این بررسی توسط خود گوگل صورت گرفته و نتایج آن به کنگره آمریکا ارائه شده است. علت ارائه این اطلاعات به کنگره آمریکا درخواست رسمی آن برای تحقیق در مورد رفتار رقابتی گوگل در بازارهای دیجیتال است.
 
 
 
 
تحلیل گران معتقدند علت این تحول تغییر در نحوه نمایش داده های جستجوشده در جستجوگر گوگل است. گوگل مدتی است که بریده ها و تکه هایی از نتایج حاصل شده را در خود صفحه جستجوگر این سایت نمایش می دهد و حتی پاسخ برخی سوالات مرتبط را در دسترس کاربران قرار می دهد و لذا کاربران با مطالعه همین داده ها پاسخ سوالات خود را می یابند و دیگر نیازی به مراجعه به سایت های ثالث نخواهند داشت.
 
پیش بینی ها حاکیست که تداوم استفاده گوگل از همین روش ارائه نتایج جستجو میزان کلیک بر روی سایت های ثالث را باز هم کمتر خواهد کرد. این کار به ضرر سایت های وابسته به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و البته به نفع گوگل است که کاربران را در سایت خود نگه می دارد.
 
بر اساس همین بررسی 12 درصد از موارد کلیک بر روی نتایج جستجوهای گوگل بر روی لینک هایی صورت می گیرد که به وب سایت های وابسته به خود گوگل مانند خدمات نقشه این شرکت و غیره ختم می شوند.
 
البته سایت های مختلف برای مقابله با این روش دستکاری هایی در طراحی های خود انجام داده اند تا بخش های مرتبط با سوال کاربران با برجستگی و با جزئیات بیشتری برای نمایش ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.