اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 2, 2019
10:51 دوشنبه، 11ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102970

تعرفه‌های اینترنتی را که نمی‌توان بی‌دلیل افزایش داد

 
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که اگر به منطق افزایش قیمت اینترنت برسیم، به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: نمی‌شود اپراتورها بخواهند به‌صورت ناگهانی تعرفه‌هایشان را تا سقف بالا ببرند و اگرچه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده از مواردی است که باید رعایت شود.
 
 یکی از مواردی که همواره دغدغه کاربران اینترنتی بوده، تعرفه‌هایی است که برای خدمات اینترنت تعیین می‌شود. در این میان، کاربران اینترنتی که مخاطب صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی وزیر ارتباطات هستند هم با تغییر تعرفه‌هایی که گاهی در بسته‌های اینترنتی رخ می‌دهد، این موضوع را به صورت اعتراض ابزار می‌کنند.
 
در این راستا، حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، یک سقف و کف برای تعرفه اینترنت وجود دارد که بسته‌های تعرفه‌ای باید در چارچوب این سقف و کف باشند. اما بحثی که وزیر و کاربران به حق مطرح می‌کنند، این است که وقتی تعرفه‌ای چندین سال توسط اپراتور ارائه می‌شود، هر چند افزایش تعرفه در چارچوب مصوبه اتفاق بیفتد، خلاف قیمت عرفی است که در بازار وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ما روی این موارد حساسیم و اگر موردی پیش بیاید، حتما به اپراتورها تذکر می‌دهیم، کما اینکه چندین بار هم اپراتورها درخواست افزایش تعرفه داشتند اما ما بسته‌هایشان را متعادل کردیم، درواقع نمی‌شود اپراتورها بخواهند به صورت ناگهانی تعرفه‌ها را تا سقف بالا ببرند. درست است که کمیسیون اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما بالاخره تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده هم از مواردی است که باید رعایت شود.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مشکلات اقتصادی اپراتورها اظهار کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط اقصادی که برای اپراتورها اتفاق افتاده، هزینه‌هایشان خیلی بالا رفته و با این شرایط باید کاری بکنند. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، کاهش هزینه‌هاست. ما هم در این مورد در حال اقداماتی هستیم که اپراتورها به سمت کاهش هزینه‌های غیرضروری بروند.
 
فلاح با بیان این‌که اپراتورها هم درخواست‌هایی برای افزایش تعرفه داشتند، افزود: از اپراتورها خواستیم بر اساس پارامترهایی که تعرفه‌هایشان را متاثر کرده و هزینه‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده، درخواستشان را بدهند و ما بر اساس شرایط بازار بررسی ‌کنیم که تاکنون تنها دو اپراتور درخواست دادند. اگر ما به جمع‌بندی رسیدیم، این موارد را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم و استدلال‌هایمان را آنجا بررسی کنیم. اگر به این منطق رسیدیم که افزایش قیمت اتفاق بیفتد، به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما اکنون با توجه به اطلاعاتی که اپراتورها دادند، برنامه‌ای نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.