اپراتورها

تلفن همراه

September 15, 2019
11:38 یکشنبه، 24ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103574

علت اختلال در سیم‌کارت‌های شاتل موبایل و رایتل

 
 قطعی فیبر خارج از مسیر شبکه، ارتباط تعدادی از مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل و رایتل در برخی مناطق را با اختلال مواجه کرد.
 
 مشترکین برخی مناطق سیم‌کارت‌های شاتل موبایل و رایتل به‌علت بروز قطعی در مسیر فیبر خارج از شبکه، با اختلال مواجه شدند. به نظر می‌رسد شاتل موبایل با انتقال شبکه‌ی خود به مسیر جایگزین این مشکل را برطرف کرده است اما مشترکین رایتل شکایات زیادی را در توییتر مطرح کردند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند. شرکت ارتباطات زیرساخت هنوز اطلاعیه‌ای بابت این موضوع منتشر نکرده اما به نظر می‌رسد این مشکل در حال برطرف شدن است.
 
آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل ساعاتی پیش با انتشار توییتی، قطعی شبکه‌ی شاتل موبایل برای دقایقی را به‌طور رسمی اعلام کرد و گفت، مشکل شبکه‌ی شاتل موبایل با انتقال به مسیر جایگزین برطرف شده است. به‌گفته‌ی وی، دلیل بروز این مشکل، قطعی مسیر فیبر خارج از شبکه‌ی شاتل موبایل بوده است. وی همچنین از اهدای بسته‌ی اینترنت ۴۰۰ مگ به کاربرانی که دچار اختلال شده بودند، به منظور دلجویی خبر داد و در توییت خود نوشت:
 
به‌علت قطع مسیر فیبر خارج از شبکه‌ی شاتل موبایل، برای دقایقی، ارتباط برخی از مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل در برخی مناطق با اختلال مواجه شد که با انتقال به مسیر جایگزین، برطرف شد. ضمن پوزش از این دسته مشترکین، بسته‌ی ۴٠٠مگ، به منظور دلجویی به این مشترکین تقدیم می‌شود.
 
کریم‌زاده، سرپرست اپراتور رایتل نیز در مصاحبه با تحریریه‌ی خبر تهران گفت:
 
 در حین اجرای طرح مشترک پروژه‌ی تقویت فیبر در بخش متروی تهران، دو قسمت از این مسیر دچار قطعی فیبر شده است. این مشکل بعد از بررسی تیم فنی برطرف شد. اختلال پیش آمده مربوط به سرویس انتقال دیتا و اینترنت شبکه‌ی رایتل در خصوص مشترکینی بود که از کور مرکزی تهران سرویس می‌گرفتند و برای جبران قطعی چهار ساعته، بسته‌های ویژه‌ای برای مشترکین در نظر گرفته شده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.