تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 30, 2019
11:52 دوشنبه، 8ام مهرماه 1398
کد خبر: 104291

اولویت‌های آمازون در سال‌های اخیر

آمازون یک شرکت تکنولوژی ست که عمدتا در زمینه تجارت الکترونیک ، مشهور است. اما امروزه اقیانوس بیکران خدمات است. از وب‌سایت اصلی این شرکت می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید، بخرید. دستیار صوتی آمازون به مراتب بهتر از دستیار اپل و گوگل کار می‌کند. سرویس AWS این شرکت یک پلتفرم جهانی بر بستر ابر است که می‌تواند سرویس‌های مختلفی را از طریق اینترنت به کاربران ارائه دهد. حدود هشتاد درصد از پانصد شرکت برتر جهان از سرویس‌های زیرساختی AWS استفاده می‌کنند و همه این‌ها سبب شده است که ارزش سهام این شرکت، تقریبا بیش‌تر از همه شرکت‌های فناوری باشد. آمازون توسط جف بزوس تأسیس شده و دفتر اصلى این شرکت در شهر سیاتل واقع است. با این اوصاف، به نظر شما مهم‌ترین اولویت‌های آمازون چه موضوعاتی هستند؟ چگونه این موضوعات در طی دوران و سال‌های گذشته تغییر کرده‌اند؟
 
پژوهشگران بیست سال از نامه های شرکت آمازون به سهامدارانش را تحلیل کردند تا درک بهتری نسبت به دیدگاههای جف بزوس و محرکهای رشد آمازون داشته باشند. خلاصه مهمترین نتایج بدست آمده به شرح زیر است:
 
آمازون حقیقتا یک شرکت مشتری محور است، همانطور که همه همیشه به آن اذعان دارند. همانطور که در جدول صفحه بعدی، مشخص است، واژه های “مشتری” یا “مشتریان” ، بیش‌ترین تکرار را در تمامی نامه های سهامداران بعد از واژه “آمازون” داشته‌اند.
به هر حال برخی سال‌ها بودند که مشتری تحت الشعاع واژه‌های دیگر قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۴، پنج واژه ای که بیشتر استفاده می‌شدند، عبارت بودند از “نقدینگی”، “گردش”، “درآمد”، “سرمایه” و “رایگان” که نشان‌دهنده دغدغه بالایی ست که در حوزه مالی وجود داشته است.
در سال ۲۰۰۶، پنج واژه ای که بیشترین تکرار را داشتند، عبارت بودند از “کسب و کارها”، “جدید”، “آمازون”، “رشد” و “فرهنگ” که نشان‌دهنده تمرکز آن سال بر گسترش و رشد بوده است.
شما می‌توانید رشد نشر کیندل را در سال ۲۰۰۷ با واژه‌هایی مانند “کتاب” و “مطالعه” مشاهده کنید و سال ۲۰۱۰ تمرکز بر تکنولوژی و سیستم‌هایی که پلتفرم آن را اجرا می‌کند، مشاهده کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جذول.PNG
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.