فعالیت شرکت تعاونی پست پیشگامان، به عنوان دومین اپراتور خصوصی پست به صورت رسمی آغاز شد. مدیرعامل این شرکت اعلام کرد تاخیر در فعالیت این اپراتور پستی به دلیل تنشها و مقاومتهای فعالان پستی بود. محمدهادی اسلامی در مراسمی برای شروع به کار رسمی این اپراتور خصوصی پست تاکید کرد که آنها در این بازار به دنبال ایجاد انحصار و گرفتن سهم دیگران نیستند بلکه میخواهند با ارائه سرویسهای نوین پستی دست به تحول در این بازار بزنند.
محمدهادی اسلامی در مورد آغاز به کار شرکت تعاونی پست پیشگامان به عنوان دومین اپراتور پست خصوصی گفت: «زمانی که مخابرات واگذار شد، بسترها و زیرساختهایی برای ارائه محصولات جدید خود داشت؛ اما وقتی پروانه اپراتورهای پستی صادر شد ما باید بستر جدید راهاندازی میکردیم و به زیرساخت و امکانات نیازمند بودیم. در این میان در بازار پست و میان فعالان این حوزه تنش و مقاومتی ایجاد شد.»
او ادامه داد: «وقتی با برخورد فعالان پستی مواجه شدیم، اعلام کردیم که نمیخواهیم انحصار ایجاد کنیم یا کسب وکاری را حذف کنیم. تنها قصد داریم در پست نوآوری ایجاد کنیم. رفع این تنشها و ایجاد زیرساخت سبب شد فعالیت ما با تاخیر آغاز شود.»
اسفند ماه سال گذشته دو شرکت «ترن پارت تیپاکس» و «شرکت تعاونی پست پیشگام» پروانه دو اپراتور پستی از سازمان تنظیم مقررات را دریافت کردند. زمان لازمالاجرا شدن قراردادهای فعالیت اپراتورهای خصوصی شش ماه پس از زمان اعطای پروانه به آنها بود، حال پس از گذشت یک سال و نیم اپراتورهای خصوصی پستی فعالیتهای رسمی خود را آغاز کردند. پیشتر اپراتورهای پستی اعلام کرده بودند که برای آغاز فعالیت خود منتظر اعلام رگولاتوری هستند. اما در مقابل این اظهارات مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دی ماه سال ۹۷ اعلام کرده بود که اپراتورهای پستی زیرساختها و SLA خدمات خود را آماده نکردند و در شهریور ماه سال جاری نیز تاکید کرد که نرخنامه جدید سرویسهای پستی ابلاغ شده و اپراتورهای خصوصی پست با ارائه شناسنامه خدمات خود به رگولاتوری میتوانند از ابتدای مهرماه خدمات جدید پستی جدیدشان را ارائه کنند.
اسلامی در ادامه با اشاره به برنامههای شرکت تعاونی پست پیشگامان به عنوان اپراتور خصوصی پست بیان کرد: «استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوانهای پستی را در اولویت برنامههای خود قرار دادیم. قصد داریم در گام بعدی براساس وظایفی که رگولاتوری در اختیار ما قرار داده است، همکاری با فعالان پستی را آغاز کنیم. در این زمینه نامهای هم به آنها ارسال و اعلام کردیم هیچ هزینه و اطلاعاتی از شما نمیخواهیم، جز اطلاعاتی که رگولاتوری نیاز دارد و درصدی که سازمان به صورت مازاد از ما طلب میکند.»
او با بیان اینکه شرکت تعاونی پیشگامان قصد دارد در تمامی نقاط استانها خدمات پستی خود را گسترش دهد، در خصوص این خدمات بیان کرد: «در روستا یا برخی از شهرها افراد محصولاتی تولید میکنند که یا به فروش نمیرسند یا مجبور هستند به قیمت پایین بفروشند. ما قصد داریم تولیدکنندگان خانگی و کوچک را با مصرفکنندگان در شهرهای دیگر اتصال دهیم. در همین زمینه در حال راهاندازی اپلیکیشن هستیم.»
اسلامی در ادامه افزود: «هماکنون افراد با گوشیهای هوشمند خود میتوانند به راحتی از محصولات خود عکسبرداری کنند و در اپلکیشینی که به زودی راهاندزای میشود، با افراد دیگر در شهرهای دیگر به اشتراک بگذارند تا محصولاتشان به فروش برسد.»
او همچنین در شرح برنامههای شرکت توسعه پیشگامان به بحث نوآوری در پست به اپلیکیشن بازرگام اشاره کرد و گفت: «ما میخواهیم با ایجاد زیرساخت مناسب محیطی را ایجاد کنیم تا خانواده فقط به خاطر کار و تفریح از خانه خارج شوند. به همین خاطر اپلکیشن بازرگام را راهاندازی کردیم و افراد میتوانند توسط این برنامه به صورت آنلاین میوه ،صیفیجات و سبزیجات خریداری کنند. هماکنون در یزد، اصفهان و تهران اپلیکیشن بازرگام فعال است.»
اسلامی در مورد قیمت محصولات در بازرگام توضیحاتی ارائه داد: «با توجه به اینکه ۲۰ هزار تن سردخانه دومداری در بندر خشک ایجاد کردیم و میوه را مستقیم از باغدار میخریم، قیمتهای میوه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از قیمت منطقه پایینتر است.»
او ادامه داد: « البته در این فعالیت به دنبال ارائه خدمات با احترام به مشتریان هستیم و پاسخگویی به مشتریان و حل مشکلات آنها سرلوحه کارمان است. یعنی اگر مشتری میوه سفارش داد و پس از تحویل از میوهها راضی نبود. میتواند محصولات را بازگرداند و پول را به حساب او بازمیگردانیم.»