تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2019
13:40 چهارشنبه، 24ام مهرماه 1398
کد خبر: 104897

شرکت‌های چینی تحول‌آفرین‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شدند

 
 
رهبران جهانی صنعت فناوری، معتقدند که پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی متحول‌کننده‌ترین مدل کسب‌وکار در سه سال آتی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جهانی روی تجارت الکترونیک از ۳.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد. به گزارش پیوست، در این بین و براساس تحقیق KMPG شرکت‌هایی چینی مانند علی‌بابا، بایدو، شیائومی به عنوان تحول‌‌آفرین‌‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شده‌اند.
 
بر اساس تحقیق KMPG با عنوان «نوآوری صنعت فناوری» که از طریق مصاحبه با ۷۴۰ رهبر فناوری در ۱۲ کشور صورت گرفته، رهبران فناوری جهان متفق‌القولند که غول‌های تجارت الکترونیک در استفاده از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، پهپادها، وسایل نقلیه خودران پیشتازند و به طور مداوم در حال ایجاد تحول در صنعت‌های دیگر مثل بهداشت و درمان، بیمه، ارسال غذا، انرژی و داروها هستند.
 
بعد از مدل کسب‌و‌کار تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی با رقم ۲۲ درصد رتبه دوم مدل کسب‌وکار تحول‌آفرین را به خود اختصاص داده‌اند. غول‌های شبکه‌های اجتماعی نیز مثل همتایان خود در حوزه تجارت الکترونیکی، سعی دارند پیشنهادهای جدید را با استفاده از فناوری‌هایی مثل ارزرمز، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و خدمات آموزشی ارائه دهند. 
 
بعد از شبکه‌های اجتماعی نیز به‌ترتیب نوبت پلت‌فرم‌های پرداخت دیجیتالی (۱۷درصد)  و پلت‌فرم‌های سرگرمی (۱۴درصد) می‌رسد که به نظر رهبران، پلت‌فرم‌های تحول‌آفرین سه سال آینده خواهند بود. 
 
شرکت‌های چینی متعددی در تحقیق KMPG جزء متحول‌کنندگان برتر بازار رتبه‌بندی‌ شده‌اند. شرکت چینی تجارت الکترونیکی علی‌بابا بعد از اپل و آمازون رتبه‌بندی شده و دیگر شرکت‌های چینی از جمله موتور جست‌وجوی بایدو و شرکت DJI. و شرکت الکترونیک شیائومی نیز در این لیست دیده می‌شوند.
 
 اینفوگرافیک زیر که از تحقیق KMPG استخراج شده، نظر رهبران فناوری را در رابطه با پرسش «تحول‌آفرین‌ترین شرکت‌های جهان» نشان می‌دهد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.