تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 23, 2019
14:45 چهارشنبه، 1ام آبانماه 1398
کد خبر: 105132

تاکنون ۵۵۰۰۰ نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده است

 
کار اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به صاحبان وب سایت ها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از اسفند ماه سال ۸۹ شروع شد و در مجموع تاکنون پنجاه و پنج هزار مجوز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده است.
 
 از وزارت صمت، فردوس حاتمی گفت: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که به وب سایت های که در فضای مجازی فعال هستند، تعلق می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه کارکرد این نماد تشخیص هویت صاحبان کسب و کار در فضای مجازی است، افزود: شناخت هویت اشخاص حقیقی و حقوقی که در فضای مجازی کسب و کار دارند در حال حاضر بسیار ضروری است و دارا بودن نشان اعتماد الکترونیکی توسط آنها این اطمینان خاطر را به کاربران می دهد تا با اعتماد بیشتری از این وب سایت ها خرید یا خدمات دریافت کنند.
 
حاتمی با اشاره به اینکه تاکنون بر اساس نتایج گزارش های مرکز توسعه ۲۷۰ هزار کسب و کار الکترونیکی شناسایی شده اند، توضیح داد: این تعداد مختص افرادی است که در قالب وب سایت فعالیت می‌کنند و شامل اینستاگرام ، تلگرام و دیگر کانال های پیام رسان نیست و به عبارت دیگر می توان گفت تاکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ۱۸درصد از فعالیت‌های مجازی را پوشش داده است.
 
مدیر اجرایی "ای‌نماد" مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سال جاری، اعطای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به صاحبان کسب و کار در فضاهای پیام رسان داخلی بوده است، افزود: این در حالی است که در گذشته این مرکز تنها به افرادی مجوز می داد که در قالب وب سایت فعالیت می کردند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا سال گذشته افراد برای گرفتن این نماد تعرفه ای پرداخت نمی‌کردند اما از خرداد ماه امسال پرداخت مبلغی در حدود ۱۷۵ هزار تومان الزامی است.
 
حاتمی یادآور شد: مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی در حدود دو سال است در حالی است که این اعتبار در گذشته یکساله بود.
 
این مدیر اجرایی ادامه داد: هدف از اعطای این نماد قانون مندی در کسب و کار الکترونیکی است که برای مرکز توسعه تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عبارت دیگر اجناس و کالاهای می‌توانند نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند که قانون باشند.
 
حاتمی با اشاره به اینکه علاوه بر کالا باید شیوه فروش نیز قانونمند باشد، گفت: به عنوان مثال ما به هیچ عنوان به صاحبان کالاهایی که فروش آنها ممنوع است مانند اسلحه نماد اعتماد الکترونیکی نمی دهیم.
 
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر در حدود ۳۰۰ گروه کالا و خدمات شناسایی شده اند اما درصدد هستیم با توجه به تنوع کالاها و خدمات قانونمندی که از طریق فضای مجازی ارائه می شوند تعداد آنها را به روز رسانی کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.