اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 25, 2019
13:06 جمعه، 3ام آبانماه 1398
کد خبر: 105180

بازنگری توییتر در سیاست‌‌های خود برای مقابله با دیپ فیک

شبکه‌‌های اجتماعی مانند توییتر این روزها درحال دست‌وپنجه‌‌نرم کردن با پدیده‌ی کلیپ‌‌های ویدئویی دستکاری شده یا دیپ‌فیک هستند.
 
 
ویدیوهای دیپ‌فیک با گذشت زمان به دردسر بزرگی برای شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. توییتر‌‌ اعلام کرده است که به‌‌زودی سیاست‌‌های جدیدی را برای مقابله با کلیپ‌‌های ویدئویی دستکاری شده که این روزها با نام دیپ‌فیک شناخته می‌‌شوند، اتخاذ خواهد کرد. دیپ‌فیک، نام تکنیک جدیدی برمبنای هوش‌‌ مصنوعی است که به ‌واسطه‌ی آن ویدئو‌های دروغینِ واقع‌گرایانه درست می‌شود؛ موضوعی که اخیرا بسیاری را وحشت‌زده کرده است.
 
ویجایا گادی، مدیر ارشد حقوقی توییتر‌‌ در‌‌کنفرانس تکنولوژی وال استریت ژورنال در‌‌لاگونا بیچ ایالت کالیفرنیا در رابطه با اقدامات این شبکه اجتماعی محبوب برای مبارزه با دیپ‌فیک گفت:
 
به عقیده‌ی من موضوع دیپ‌فیک این روزها به موضوع مورد علاقه بسیاری از افراد بدل شده است.
 
شبکه‌‌های اجتماعی بزرگ جهان نظیر فیسبوک و توییتر این روزها و در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی، با پدیده‌ی دیپ‌فیک مواجه شده و به‌دنبال یافتن راه‌‌حلی مؤثر برای مقابله با آن هستند. پیش‌‌تر در‌‌سال جاری میلادی یک کلیپ ویدئویی دستکاری شده در توییتر و فیسبوک منتشر شد که در آن به نظر می‌‌رسید نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌‌هنگام سخنرانی قادر به‌‌بیان درست کلمات نیست؛ موضوعی که به‌‌شدت مورد انتقاد قرارگرفت و حزب دموکرات آمریکا نیز به آن واکنش نشان داد.
 
 
مسئله دیپ‌فیک در شرایطی مورد توجه قرار‌‌گرفته است که جامعه اطلاعاتی آمریکا در‌‌تحلیل و ارزیابی خود از تهدیدات موجود در سراسر جهان اعلام کرد که پدیده‌ی دیپ‌فیک می‌‌تواند به دخالت در‌‌انتخابات آمریکا و سایر متحدان این کشورمنجر‌‌شود.
 
باوجود نگرانی‌‌های جدی درباره دیپ‌فیک و احتمال نقش آفرینی آن در وقایع سیاسی آینده و تلاش شبکه‌‌های اجتماعی برای جلوگیری از‌‌این وقایع، ویجایا گادی مدیر ارشد حقوقی توییتر زمان دقیقی را برای اعلام سیاست‌‌های جدید این شرکت به‌‌منظور‌‌برخورد با نفوذ و نقش آفرینی پدیده دیپ‌فیک اعلام نکرد. با این حال به‌‌نظر می‌‌رسد توییتر به‌‌دنبال یافتن راه حلی مناسب به‌‌هنگام برخورد با دیپ‌فیک است. حذف کلیپ‌‌های ویدئویی دیپ‌فیک یا برچسب زدن به آن‌ها برای مشخص شدن محتوی غیرواقعی‌‌شان از جمله راهکارهایی است که توییتر درحال بررسی آن‌ها است. پیش از این، فیسبوک نیز اعلام کرده بود که برای مقابله با محتوای دیپ فیک ۱۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.
 
به همین منظور توییتر‌‌ با انتشار توئیتی اعلام کرد که این شرکت طی هفته‌‌های آینده به جمع آوری بازخورد کاربران در رابطه با نحوه برخورد این شرکت با پدیده‌‌ دیپ‌فیک خواهد پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.