تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 29, 2019
12:17 سه شنبه، 7ام آبانماه 1398
کد خبر: 105287

معرفی گارانتی‌های رسمی ‌محصولات ایسوس در ایران

در بازار IT کشور به ویژه صنف کامپیوتر، با توجه به شرایط کنونی، شرکتهای زیادی مشغول به فعالیت و کسب و کار هستند. شرکت‌های بزرگ و برندهای معتبر در بازار با توجه به سهم بازار و میزان فروش، به صورت رسمی ‌و سیستماتیک اقدام به فروش و توزیع محصولات برند خود می‌کنند. در کنار فروش محصولات، طبق قوانین داخلی و بین المللی، خدمات پس از فروش و مقوله گارانتی نیز باید به طور یکپارچه، مانند همه کشورها بایستی به شایستگی انجام پذیرد.
 
 
شرکت‌های بزرگ، با معرفی توزیع کنندگان رسمی ‌خود همراه با گارانتی معتبر، به طور کامل و قابل پیگیری مسائل مرتبط به خدمات پس از فروش و گارانتی را در کشور در اختیار کاربران نهایی محصول قرار می‌دهند.
 
با توجه به مشکلات بازار IT، متاسفانه شرکت‌های سودجو گهگاه با وارادات محصولات از کشورهای دیگر به طور غیر رسمی ‌و با ارائه گارانتی به اصطلاح شرکتی در بازار، مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. بد نیست بدانید که از قوانین واردات محصولات، ارائه گارانتی رسمی ‌کامل، مطابق با همه کشورهای جهان، جزء بایدهای صنعت کامپیوتر است و شرکت‌های بزرگ نیز، بحث پشتیبانی و پاسخگویی را به طور جدی با توزیع کنندگان رسمی ‌پیگیری می‌کنند.
 
 
از مشکلات عمده گارانتی‌های شرکتی، عدم استناد به اصالت کالا، امکان فروش کالای دست دوم یا تعمیر شده (Refurbished) به عنوان کالای نو، عدم پشتیبانی گارانتی شرکتی توسط گارانتی‌های رسمی ‌اعلام شده، در برخی موارد تفاوت فنی محصول با گارانتی اصلی نسبت محصولات با گارانتی متفرقه به دلیل تفاوت منطقه جغرافیایی و مدت زمان کمتر گارانتی محصول است.
 
از طرفی هم شرکت‌های گارانتی کننده اصلی، در صورت ایجاد مشکل برای محصولی با گارانتی شرکتی، به هیچ عنوان سرویسی را به طور رسمی ‌برای محصول با گارانتی شرکتی در نظر نخواهند گرفت.
 
در این بین ایسوس، به طور رسمی ‌گارانتی‌های بخش قطعات را به این شرح اعلام کرده است:
 
برای سبد کالای گروه مادربرد و کارت گرافیک و درایوهای نوری، تنها گارانتی‌های حامی، سازگار، توسعه تجارت تابا، لایف سرویس و ماتریس معتبر است. برای سبد کالای نمایشگرهای ایسوس، فقط گارانتی‌های حامی‌و اسپیرو، برای سبد کالای شبکه، گارانتی آونگ، و برای محصولات سرور گارانتی پارس ارتباط افزار و رهنمون فناوری اطلاعات مورد تایید شرکت ایسوس است.
 
ایسوس برای سبد کالای مادربرد، کارت گرافیک، نمایشگر، محصولات شبکه و سرورها مدت زمان گارانتی حداقل سه ساله و برای درایو‌های نوری گارانتی 1 ساله درنظر گرفته است.
 
دفتر ایسوس در ایران تاکید کرده که تنها گارانتی‌های ذکر شده را معتبر می‌داند و هیچگونه مسوولیتی نسبت به محصولات با گارانتی شرکتی و متفرقه نخواهد پذیرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.