تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2019
11:38 یکشنبه، 12ام آبانماه 1398
کد خبر: 105423

تبلیغات آنلاین از انحصار گوگل و فیس بوک خارج می شود

 
در حالی که گوگل و فیس بوک بخش اعظم بازار تبلیغات آنلاین را در کنترل خود دارند، بازیگران جدیدی مانند اسنپ، پینترست و آمازون در حال رشد سریع در این حوزه هستند.
 
 به نقل از سی ان بی سی، اسنپ، پینترست و آمازون کسب و کار خود در حوزه تبلیغات آنلاین را با سرعت زیادی گسترش داده اند و این سرعت رشد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از گوگل و فیس بوک بیشتر بوده است.
 
بررسی های موسسه تحقیقاتی ای مارکتر نشان می دهد بیشترین سرعت رشد در این زمینه متعلق به اسنپ با ۵۰ درصد رشد بوده است. این شرکت بر این باور است که ارزش بازار تبلیغات دیجیتال آمریکا در سال آینده میلادی با رشدی ۱۷ درصدی به ۱۵۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
پژوهش تازه مارکتر نشان می دهد فیس بوک در هفته جاری شاهد رشد ۲۸ درصدی درآمد خود از محل تبلیغات آنلاین بوده است و این رقم در مورد گوگل تنها ۱۷ درصد بوده است. گوگل و فیس بوک هم اکنون بیش از نیمی از بازار تبلیغات دیجیتال را در کنترل خود دارند، اما آمازون،اسنپ و پینترست با سرعت در تعقیب آنها هستند و اسنپ با رشد ۵۰ درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ و کسب درآمد ۴۴۶.۲ میلیون دلاری آینده خوبی در این حوزه خواهد داشت.
 
اسنپ که خدمات به اشتراک گذاری عکس و ویدئو ارائه داده و یک برنامه پیام رسان نیز دارد، شاهد رشد ۱۷۵ درصدی ارزش سهام خود نیز بوده است. بعد از اسنپ، پینترست و آمازون با رشد ۴۷ و ۴۴ درصدی در رتبه های بعدی هستند. البته از نظر کسب درآمد تبلیغاتی گوگل و فیس بوک با ۳۳.۹ و ۱۷.۴ میلیارد دلار در رتبه های اول و دوم و آمازون با ۳.۶ میلیارد دلار درآمد در رتبه سوم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.