تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 5, 2019
11:20 سه شنبه، 14ام آبانماه 1398
کد خبر: 105501

لوگوی شرکت فیس‌بوک تغییر کرد

 
 فیس‌بوک لوگوی شرکت خود را به یک طرح مینیمالیستی از نام Facebook تغییر داد تا این شرکت و زیرمجموعه‌هایش چون اینستاگرام و واتساپ را از این شبکه اجتماعی تفکیک کند.
 
به گزارش سی ان بی سی نیوز، در این لوگوی جدید نام فیس‌بوک به طور ساده و با حروف بزرگ نوشته شده و دیگر از آن حرف f آبی رنگ که مدت‌هاست به عنوان نماد فیس‌بوک شناخته می‌شود، خبری نیست.
 
شرکت فیس‌بوک طی پستی وبلاگی در این‌باره نوشت: «امروز، ما برند شرکتمان را به روزرسانی می‌کنیم تا در مورد محصولاتی که از طرف فیس‌بوک ارائه می‌شوند، شفاف‌تر باشیم.»
 
«مردم باید بدانند محصولاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، توسط کدام شرکت‌ها ساخته شده‌اند. خدمات اصلی ما شامل نرم‌افزار فیس‌بوک، مسنجر، اینستاگرام، واتساپ، آکیولس، ورک پلیس، پورتال و کالیبرا هستند. این نرم‌افزارها و فناوری‌ها سالهاست که زیرساخت‌های مشترکی دارند و تیم‌های پشت آن‌ها اغلب با هم کار می‌کنند. در هفته‌های پیش رو، ما در محصولات و ایده‌های بازاریابی خود از یک برند جدید استفاده خواهیم کرد. این شامل راه‌اندازی یک وبسایت جدید برای شرکت نیز می‌شود.»     
 
تصمیم کمپانی فیس‌بوک برای ایجاد تمایز در لوگوی این شرکت و شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بحبوحه انتقادات نمایندگان مجلس و حامیان حقوق بشر در آمریکا از ضعف این شرکت در حفظ حریم شخصی کاربران و نگرانی‌ها از این که جمع‌آوری اطلاعات که بر روی پلتفرم فیس‌بوک مرسوم است به دیگر کسب و کارهای این شرکت نیز کشیده شود، گرفته شد.
 
این شرکت همچنین به دلیل برنامه‌های خود برای به هم وصل کردن ظرفیت‌ هلدینگ‌های خود به یکدیگر مورد تحقیقات آنتی تراست یا ضدانحصار قرار دارد. برخی از سیاستمداران آمریکایی از جمله الیزابت وارن از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا خواستار واگذاری اجباری اینستاگرام و دیگر متعلقات جانبی فیس‌بوک شده‌اند؛ ایده‌ای که مارک زاکربرگ بنیانگذار و سهامدار اصلی فیس‌بوک با تمام قوا در برابر آن ایستادگی می‌کند. فیس‌بوک همچنین به دلیل برخی ابتکار عمل‌های جدید خود از جمله عرضه ارزدیجیتال لیبرا نیز با انتقاداتی مواجه شده است.
 
شرکت فیس‌بوک از سال ۲۰۱۲ به عرضه عمومی سهام خود پرداخت و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.