اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 9, 2019
16:29 شنبه، 18ام آبانماه 1398
کد خبر: 105648

فعالیت سایت‌های دانلود فیلم منوط به دریافت مجوز شد

 
۵۲ سایت دانلود فیلم از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درخواست مجوز کرده‌اند.
هم‌اکنون ۴ سایت دانلود فیلم که پیش از این فیلتر شده بودند مجوز لازم برای فعالیت از این سازمان را دریافت کرده‌اند.
 
مذاکره سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با معاونت فضای مجازی دادستانی موجب رفع مسدودی از سایت‌های دانلود فیلم شد.ماه گذشته تعدادی از سایت‌های دانلود فیلم از دسترس خارج شدند در آن زمان معاونت فضای مجازی دادستانی دلیل این اقدام را حمایت از حقوق مادی و معنوی پدید آورندگان آثار عنوان کرد.  پس از مسدود و از دسترس خارج شدن سایت‌های دانلود فیلم و سریال ادامه فعالیت این سایت‌ها منوط به دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات صورت و تصویر فراگیر (ساترا) شد، از همین رو این سازمان تا کنون برای ۴ سایت مجوز فعالیت صادر کرده است و در حال بررسی سایر تقاضاهای رسیده به این سازمان است.
 
سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویرفراگیر در فضای مجازی به منظوراستاندارد سازی خدمات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و هدایت و نظارت بر تولید و انتشار محتوا و خدمات و صدور مجوز به ارائه‌کنندگان خدمات در این عرصه راه‌اندازی شده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.