تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 16, 2019
11:43 دوشنبه، 25ام آذرماه 1398
کد خبر: 106991

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد: اطلاع‌رسانی میزان مبالغ همیاری در راستای شفافیت مالی اتحادیه

فرجی: بدهی یک میلیارد ریالی هیات مدیره قبلی، اتحادیه را در تنگنای مالی قرار داده است
 
سیزدهم شهریور ماه سال‎جاری انتخابات اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برگزار شد و بیست و هفتم همان ماه هیات مدیره جدید به ریاست محمد فرجی سکان اتحادیه را به دست گرفتند. منتخبین هیات مدیره اهداف و برنامه‎های بیستگانه‎ای برای ارتقا جایگاه صنف رایانه ترسیم کردند که اکنون پس از سه ماه تلاش بی‎وقفه شاهد تحقق برخی از این اهداف هستیم. بخشی از گفت‎و‎گوی روابط عمومی اتحادیه فناوران با رییس اتحادیه در خصوص شفافیت مسایل مالی اتحادیه را در ادامه می‎خوانید.
 
 
 
حدود سه ماه از آغاز بکار هیات مدیره جدید می‎گذرد و شما در راس گروهی قرار گرفته‎اید که برای نخستین بار اهداف و برنامه‎های مشخصی را پیگیری می‎کنند. یکی از اهداف مهم هیات مدیره که در واقع جزو برنامه‎های صنف پویا نیز بوده است، حسابرسی، بازرسی و شفاف‎سازی امور مالی سال‎های گذشته و ارایه گزارش سالانه عملکرد مالی اتحادیه به اعضاست. در این رابطه تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟
از همان ابتدای کار همانطور که از قبل به اعضای صنف وعده داده بودیم حسابرسی و بازرسی امور مالی سال‎های گذشته اتحادیه را در دستور کار قرار دادیم تا در این رابطه شفاف‎سازی شود. متاسفانه باید گفت اتحادیه را در بدترین شرایط مالی تحویل گرفتیم. به گونه‎ای که فقط 981،800، 98 ریال در صندوق پس‎انداز و 964، 602 ، 203 ریال در حساب جاری اتحادیه موجود بود، در مجموع حدود 30 میلیون تومان. در حالی که هیات مدیره قبلی یک بدهی 1،112،741،089 ریالی( یکصدو یازده میلیون و دویست و هفتاد و چهار هزارو صدو هشت تومان)  به اتاق اصناف تهران از خود به جا گذاشته بود که در هنگام تحویل اتحادیه متوجه این بدهی سنگین شدیم. رقم بیش از 100 میلیون بدهی برای هیچ یک از اعضاء باور کردنی و قابل قبول نبود.
 
اتحادیه‎ها می‎توانند طبق مجوز اتاق اصناف اقدام به دریافت کمک‎های نقدی در قالب «همیاری» کنند، آیا اتحادیه فناوران نیز کمک‎های داوطلبانه از اعضا دریافت می‏‌کند؟
 دریافت کمک‎های نقدی از اشخاص حقیقی یا حقوقی یکی از منابع مالی اتحادیه­‎ها است و اتحادیه‏‌های صنفی مجازند مبالغی را به عنوان کمک‎های داوطلبانه دریافت نمایند. خیلی از اعضا کمک های بسیار خوبی به اتحادیه می‎کردند، اما بنا به دلایل و صلاحدید اتاق اصناف تهران مجوز دریافت همیاری از سرفصل بودجه سال 98 اتحادیه حذف شد.
 
بنابراین با این تفاسیر اکنون اتحادیه مجوز دریافت همیاری از اعضا را ندارد؟
از زمانی که اتحادیه به هیات مدیره جدید تحویل داده شد، پیگیری‎ها و درخواست‎های بسیاری  صورت گرفت تا سرانجام دوباره این مجوز به اتحادیه داده شد و اعضا می‎توانند از این پس کمک‎های داوطلبانه خود را به حساب اتحادیه واریز نمایند.
 
 
شما اشاره کردیدکه بدهی 100 میلیون تومانی هیات مدیره قبلی برای هیچ یک از اعضا قابل قبول نبود، علت چیست؟
با آغاز بکار هیات مدیره جدید و رفت وآمد اعضا جهت تبریک و گفت‎و‎گوهایی که با آنها صورت گرفت، مشخص شد که بسیاری از همکاران صنفی طی چند سال گذشته رقم‌های قابل ملاحظه‌‎ای به اتحادیه کمک کرده‌اند که برخی مدارک خود را به ما نشان دادند و بابت اینکه چگونه اتحادیه علی‌رغم دریافت مبالغ بالای همیاری دارای بدهی سنگین است، متعجب می‌شدند و برای‌شان باورپذیر نبود.
 
آیا میزان مبالغ کمک‎های داوطلبانه‎ای که اعضا پیش از این به اتحادیه پرداخت کرده‎اند، مشخص است؟
ما اسناد و مدارک مالی موجود را دقیق بررسی کرده‎ایم. اما نمی‎توانیم به قطعیت چیزی را اعلام کنیم. بنابراین لازم است که در جهت شفاف‎سازی هرچه بیشتر چنانچه اعضای اتحادیه در سال‎های 96، 97 و همچنین نیمه اول سال 98 کمک‎های نقدی یا کالایی به اتحادیه کرده‎اند، اسناد و مدارک خود را جهت بررسی هزینه‎کرد آنها به اتحادیه تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر اعضا همکاری کرده و مدارک خود را به اتحادیه تحویل دهند، آن وقت می‎توان اعلام کرد که چه میزان کمک‎های داوطلبانه از اعضا دریافت شده و چه میزان هزینه شده است.
 
حال که مجوز دریافت کمک‎های داوطلبانه از اعضا دوباره به اتحادیه ارایه شده است، آیا برنامه‏ای برای شفاف‏سازی در خصوص مبالغ دریافت شده و هزینه‎کرد آن دارید؟
 بله. قطعا اولین گام ما در این خصوص شفاف‎سازی است. به همین دلیل بخشی در سایت اتحادیه تحت عنوان "شفاف" به اعلام مبالغ همیاری اختصاص داده خواهد شد و اعضا می‎توانند میزان مبالغ دریافتی و خرج‎کرد آن را پیگیری کنند.
 در عین حال کمک‎های داوطلبانه اعضا فقط به صورت مبالغ نقدی و مستقیم به حساب اتحادیه واریز خواهد شد. بنابراین با توجه به اینکه اتحادیه به دلیل بدهی هیات مدیره قبلی به اتاق اصناف از نظر مالی در تنگنا و مضیقه است، اعضا می‎توانند کمک‎های خود را به حساب اتحادیه واریز کنند. به طور یقین حمایت اعضای صنف رایانه از تشکل صنفی می‎تواند به هیات مدیره در جهت تحقق اهداف و رسیدن صنف به جایگاه واقعی خود کمک کند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.